Iranian Agriculture News Agency

تولید سالانه 11 هزار تن گوشت قرمز ارگانیک توسط عشایر چهارمحال و بختیاری

مدیرکل امور عشایر چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه عشایر این استان سالانه ۱۱ هزار تن گوشت قرمز تولید می کند، گفت:چهارمحال و بختیاری در مراحل پایانی کسب مجوز بِرند تولید گوشت ارگانیک و طبیعی قرار دارد.

تولید سالانه 11 هزار تن گوشت قرمز ارگانیک توسط عشایر چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرنگار ایانا در استان چهارمحال و بختیاری، یحیی حسین‌پور مدیرکل امور عشایر چهارمحال و بختیاری گفت: این استان با تولید سالانه ۱۱ هزار تن گوشت قرمز در مراحل پایانی کسب مجوز بِرند تولید گوشت ارگانیک و طبیعی قرار دارد.

 حسین‌پور روز شنبه در نشستی به مناسبت روز روستا و عشایر که با حضور جمعی از مسوولان و خبرنگاران این استان برگزار شد، اظهار کرد: در کشور تاکنون سه شرکت در حوزه تولید گوشت طبیعی و ارگانیک فعال شده است و به‌زودی این استان صاحب چهارمین برند تولید گوشت طبیعی و ارگانیک کشور می‌شود.

وی با بیان اینکه چهارمحال و بختیاری دومین استان عشایرنشین کشور است، وجود جمعیت بالای عشایرنشین در این استان را ظرفیتی برای تولید گوشت، پشم و شیر در کشور اعلام کرد و گفت: عشایر استان با در اختیار داشتن یک هزار و ۵۵۰ راس دام سبک و ۲ هزار و ۷۰۰ راس دام سنگین سالانه ۱۱ هزار تن گوشت قرمز، یک هزار تن پشم و ۳۵ هزار تن شیر و لبنیات تولید می‌کنند.

حسین‌پور جمعیت مجموع عشایر درون و برون کوچ استان را ۱۴۶ هزار و ۲۱۵ نفر در قالب ۳۴ هزار و ۷۷۲ خانوار اعلام کرد و افزود: از این تعداد ۱۲۴ هزار و ۱۷۳ نفر در قالب ۲۸ هزار و ۷۴۵ خانوار شامل عشایر برون کوچ و ۲۲ هزار و ۴۲ نفر در قالب ۶ هزار و ۲۷ خانوار عشایر درون کوچ به شمار می‌روند.

مدیرکل امور عشایر چهارمحال و بختیاری از بازسازی و مرمت چهار هزار و ۹۸۰ کیلومتر ایلراه عشایری در استان خبر داد و اظهار داشت: سالانه یک هزار و ۲۰۰ کیلومتر ایلراه در استان بازسازی و مرمت می‌شود.

حسین‌پور همچنین از توزیع یک هزار دستگاه پنل خورشیدی بین عشایر استان خبر داد و گفت: از این تعداد ۸۲۵ پنل از سوی شرکت توزیع نیروی برق و ۱۷۵ دستگاه از محل منابع داخلی امور عشایر استان تامین شده است.

وی با اشاره به انتقادهای وارده بر ایجاد شهرک‌های عشایری، تصریح کرد: تاکید ما بر این است تا شهرک‌ها ایجاد نشود مگر اینکه در کنار آن اشتغال و تولید عشایر نیز دیده شود که در همین راستا با لحاظ کردن این سیاست مهم مراحل احداث هشت شهرک با اختصاص ۸۰۰ میلیون تومان در دستور کار قرار گرفته است.

حسین‎‌پور خاطرنشان کرد: همچنین در چهار سال اخیر ۲۰ میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت اشتغالزایی در اختیار عشایر استان قرار داده شده است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید