Iranian Agriculture News Agency

خودکفایی محصولات کشاورزی در گرو استفاده از بذر سالم

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان لردگان گفت: "بذر سالم ، اصیل و باکیفیت" از ارکان مهم تولید و توسعه بخش کشاورزی است و حرکت در این مسیر موجب افزایش بهره وری از منابع تولید ، دستیابی به امنیت غذایی و در نهایت استقلال کشور می شود.

خودکفایی محصولات کشاورزی در گرو استفاده از بذر سالم

به گزارش خبرنگار ایانا در استان چهارمحال و بختیاری، سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان لردگان گفت: "بذر سالم ، اصیل و باکیفیت" از ارکان مهم تولید و توسعه بخش کشاورزی است و حرکت در این مسیر موجب افزایش بهره وری از منابع تولید ، دستیابی به امنیت غذایی و در نهایت استقلال کشور می شود.

اسماعیل امیری افزود : بدون تردید ، مهمترین و اساسی ترین مرحله در انجام یک کشت موفق "انتخاب بذر مناسب" است.

امیری تصریح کرد: بذر تنها نهاده ای است که تقریبا بدون هیچ هزینه اضافی می تواند در افزایش عملکرد محصول و به دنبال آن با بالابردن میزان درآمد کشاورزان نقش مستقیم داشته باشد.

وی گفت : درصورت فراهم آوردن تمامی شرایط و مصرف انرژی و هزینه های زیاد بدون استفاده از یک "بذر" خوب نمی توان به حداکثر تولید دست یافت و به عبارتی نقش "بذر" در تولید به ویژه هنگامی که دیگر نهاده ها و فناوری های تولید و مدیریت مزرعه به گونه ای مطلوب رعایت شوند به مراتب بیش از هنگامی است که این عوامل فراهم نباشند.

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان لردگان در پایان از تمامی کشاورزان ، بهره برداران و تولیدکنندگان سراسر شهرستان لردگان خواست هر سه سال یک بار نسبت به تعویض "بذر" خود و استفاده از "بذرهای گواهی شده و لیبل دار" در جهت نیل به عملکرد بالاتر اقدام کنند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید