Iranian Agriculture News Agency

سال زراعی جاری ۸۲ هزار هکتار اراضی کشاورزی چهارمحال و بختیاری زیر کشت پاییزه قرار گرفت

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان چهارمحال و بختیاری در سال زراعی جاری ۸۲ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان زیر کشت پاییزه و ۳۲ هزار هکتار نیز زیر کشت بهاره قرار گرفت.

سال زراعی جاری ۸۲ هزار هکتار اراضی کشاورزی چهارمحال و بختیاری زیر کشت پاییزه قرار گرفت

به گزارش خبرنگار ایانا در استان چهارمحال و بختیاری، حسین برزگر معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان چهارمحال و بختیاری  در همایش کشت پاییزه استان چهارمحال و بختیاری با اشاره به تداوم خشکسالی و کاهش تولید محصولات کشاورزی در استان گفت : با توجه به شرایط خشکسالی ۱۰ تا ۲۵ درصد سطح زیرکشت بهاره استان به خصوص در زمینه کشت حبوبات وسیب زمینی نسبت به سالهای گذشته کاهش داشت.

برزگر اظهار داشت: در سال زراعی جاری تولید محصولات زراعی ۱۱۴ تن بود که این میزان در مدت مشابه سال زراعی گذشته ۱۷۰ هزار تن بود و کاهش ۳۳درصدی داشت.

وی افزود: برای سال زراعی جاری ۲ هزار و ۷۰۰تن بذر تهیه شده که ۳۰ درصد بذرتهیه شده در استان بذرگواهی شده است.

برزگر با تاکید بر اینکه سال زراعی جدید حدود پنج هزار تن بذر برای کشاورازن تهیه شده که برای کشت پاییزه توزیع شود، گفت: در ۲ سال گذشته، توزیع تراکتور و ادوات کشاورزی در دستور کار قرار گرفته است و در سال ۹۹ در استان ۳۱۱ دستگاه تراکتور و ۳۳۱ دستگاه ادوات کارنده و کشنده و امسال نیز ۱۹۸ دستگاه تراکتور بین کشاورزان استان توزیع شد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری اظهار داشت:هم‌اکنون ۹ هزار و ۴۰۰ دستگاه تراکتور، ۲۴۳ دستگاه کمباین در استان فعال است و ظرفیت مکانیزاسیون استان ۱.۹۵ درصد است که از متوسط کشوری بالاتر است.

وی افزود: ۵۰ درصد سهمیه کودشیمیایی مورد نیاز کشاورزان تهیه شده است و تاکنون ۱۵ هزار تن سهیمه کودی کشاورزان توزیع شده است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید