Iranian Agriculture News Agency

معاون خدمات بیمه ای بانک کشاورزی چهارمحال و بختیاری :

تمام فعالیت‌های حوزه کشاورزی از سال زراعی جدید زیرپوشش بیمه کشاورزی قرار خواهند گرفت

معاون خدمات بیمه بانک کشاورزی چهارمحال و بختیاری در همایش کشت پاییزه استان گفت:تمام فعالیت‌های حوزه کشاورزی استان از سال جدید زیرپوشش بیمه کشاورزی قرار خواهند گرفت.

تمام فعالیت‌های حوزه کشاورزی از سال زراعی جدید زیرپوشش بیمه کشاورزی قرار خواهند گرفت

به گزارش خبرنگار ایانا در استان چهارمحال و بختیاری، حمیدی رحیمی معاون خدمات بیمه بانک کشاورزی چهارمحال و بختیاری در همایش کشت پاییزه استان با اشاره به اینکه تمام فعالیت‌های حوزه کشاورزی استان از سال جدید زیرپوشش بیمه کشاورزی قرار خواهند گرفت ،گفت: در سال زراعی جدید علاوه بر افزایش پوشش بیمه برای اراضی زیرکشت و باغات، تمام فعالیتهای حوزه کشاورزی استان از جمله  ماشین‌آلات کشاورزی، گلخانه‌ها از جمله سازه و کشت و کار گلخانه‌ها، یونجه، گل محمدی، زعفران نیز زیرپوشش بیمه قرار خواهند گرفت.

رحیمی افزود: در سال زراعی جاری ۱۳۹۹-۱۴۰۰ به دلیل بروز خطرات، حوادث زیاد در بخش کشاورزی از جمله پدیده خشکسالی، حوادث مانند سرمازدگی، یخبندان، طوفان، بیماری‌های قرنطینه نباتی و حیوانی خسارت قابل توجهی به فعالان این بخش وارد شد.

وی اظهار داشت:  استان چهارمحال و بختیاری در امر تحقق برنامه بیمه از استان‌های پیشگام و پیشرو در بحث بیمه کشاورزی در سطح کشور قرار گرفته است.

به گفته وی، به منظور حمایت از کشاورزان با توجه به خشکسالی و کم آبی و سرمازدگی میزان خسارت وارد به این بخش ارزیابی شد و پرداخت بیش از ۱۲۰ تا ۱۵۰ میلیارد تومان غرامت به فعالان این حوزه از هفته آینده آغاز خواهد شد.

رحیمی افزود: در سال زراعی جاری بیش از یک میلیون و ۴۰۰ هزار راس دام، ۱۵ هزار هکتار باغات، ۸۰ هزار هکتار سطح زراعی استان زیرپوشش بیمه قرار گرفت و توسعه این بخش در دستور کار  بیمه قرار دارد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید