Iranian Agriculture News Agency

اسماعیلی اعلام کرد:

پرداخت 50 میلیاردتومان تسهیلات مکانیزاسیون در چهارمحال و بختیاری

رییس اداره امور فناوری مکانیزاسیون جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: از محل منابع خط اعتباری شماره ۹ مکانیزاسیون، در سال جاری ۵۰۰ میلیارد ریال تسهیلات برای مکانیزاسیون بخش کشاورزی پرداخت شد.

پرداخت 50 میلیاردتومان تسهیلات مکانیزاسیون در چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرنگار ایانا در استان چهارمحال و بختیاری، رییس اداره امور فناوری مکانیزاسیون جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: از محل منابع خط اعتباری شماره ۹ مکانیزاسیون، در راستای تجهیز و نوسازی ناوگان ماشینی بخش کشاورزی استان امسال ۵۰۰ میلیارد ریال تسهیلات برای مکانیزاسیون بخش کشاورزی پرداخت شد.

امرالله اسماعیلی افزود: امسال ۳۱۰ بهره‌بردار از این تسهیلات بهره‌مند شدند و  با پیگیری‌های انجام شده بیش از ۱۰۰ میلیارد ریال نیز به اعتبارات ابلاغی امسال اضافه شده و  ۱۰۰ میلیارد ریال تسهیلات دیگر نیز برای استان ابلاغ شده است.

به گفته وی، میزان تسهیلات پرداخت شده در سال گذشته در قالب خط اعتباری شماره هشت مکانیزاسیون ۶۳۵ میلیارد ریال بود، که نسبت به سال ۱۳۹۸ رشد ۲۰۰ درصدی داشته است.

اسماعیلی اظهار داشت: در استان ۹ هزار و ۴۵۰ دستگاه انواع تراکتور و ۱۳۶ دستگاه کمباین غلات، ۱۱۰ دستگاه کمباین شالیزاری فعال است که ۹۸ درصد این وسایل پلاک‌‍‌گذاری شده است.

رییس اداره امور فناوری مکانیزاسیون جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: هم‌اکنون ۵۲ دستگاه کمباین غلات و تراکتور، ۹ هزار و ۱۰۰ دستگاه تراکتور پلاک‌گذاری شده و ۲۷۰ پرونده دیگر نیز برای پلاک‌گذاری به پلیس راهور تحویل داده شده است.

وی گفت: تاکنون تعداد ۲۲۰ دستگاه انواع تراکتور فاقد پلاک دراستان شناسایی شده که پیش‌بینی می‌شود تا پایان شهریورماه امسال مورد بازدید و جهت انجام فرایند پلاک‌گذاری به مرکز شماره‌گذاری  استان معرفی شوند.

وی اظهار داشت: طرح پلاک‌گذاری ماشین‌های کشاورزی فعال مشمول طرح تا پایان شهریورماه به صورت ۱۰۰ درصد عملیاتی و به پایان خواهد رسید.

اسماعیلی با بیان این که براساس مصوبه جلسات و نشست‌های شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی کشور و ستاد مرکزی مبارزه قاچاق کالا و ارز از ابتدای سال زراعی جاری جدید (مهرماه سال ۱۴۰۰)به تراکتورهای، ماشین آلات کشاورزی فاقد پلاک، سوخت داده نمی‌شود، افزود: پلاک‌گذاری در افزایش نظم و نسق دهی و هویت بخشی به ماشین‌آلات کشاورزی، ساماندهی نیرو محرکه و تصمیم‌گیری بهتر در ارائه خدمات، تهیه بانک اطلاعاتی ماشین آلات بخش کشاورزی و تحویل الکترونیکی و تخصیص سهیمه نفت گاز به صورت هوشمند، مقابلیت بیمه پذیری ماشین الات کشاورزی تاثیرگذار است.

به گفته وی، در سال زراعی جاری  ضریب مکانیزاسیون کشاورزی ۱.۹۵ درصد است که از برنامه تعهدی بیشتراست.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید