Iranian Agriculture News Agency

یک میلیون و چهارصد هزار راس دام در چهارمحال و بختیاری بیمه شد

معاون خدمات بیمه‌ای بانک کشاورزی استان چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه توسعه کمی وکیفی بخش کشاورزی بدون بیمه چابک و توانمند امکان پذیر نخواهد بود، گفت: تاکنون در این استان یک میلیون و 400 هزار راس دام سبک و سنگین تحت پوشش بیمه قرار گرفته است.

یک میلیون و چهارصد هزار راس دام در چهارمحال و بختیاری بیمه شد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان چهارمحال و بختیاری، حمید رحیمی در نشست ستاد بیمه محصولات کشاورزی استان چهارمحال و بختیاری گفت: در بخش زراعت و باغبانی 238 هزار هکتار سطح زیر کشت زراعی و باغی استان که شرایط بیمه پذیری را داشتند، زیرپوشش بیمه کشاورزی قرار گرفتند.

وی با اشاره به اینکه در سال زراعی جدید تمام محصولات باغی و زراعی استان نیز زیرپوشش بیمه قرار است، گفت: هم‌اکنون بیشتر محصولات زراعی کشت پاییزه و بهاره از جمله گندم، جد، کلزا، چغندر قند، سیب‌زمینی و پیاز، ذرت علوفه‌ای، حبوبات و غلات زیرپوشش بیمه قرار دارند.

رحیمی به پرداخت  ۱۲۰ میلیارد تومان غرامت به کشاورزان و بهره‌برداران خسارت‌دیده در سال زراعی جاری اشاره کرد و گفت: پرداخت غرامت به همه محصولات زراعی، باغی، دامی و منابع طبیعی خسارت‌دیده از خشکسالی، آفات و خسارت ناشی از کاهش تولید محصولات انجام شده است

معاون خدمات بیمه‌ای بانک کشاورزی از آغاز بیمه ماشین آلات کشاورزی در استان خبر داد و افزود: در سال زراعی جاری  ماشین‌آلات کشاورزی و سازه های گلخانه‌ و محصولات آن نیز  تحت پوشش بیمه قرار دارند.

 رحیمی در پایان این نشست با اشاره به نقش مهم بخش کشاورزی در امنیت غذایی و اقتصادی بر ضرورت گسترش فرهنگ بیمه در بین کشاورزان این استان تاکید کرد.

به گزارش ایانا، نشست ستاد بیمه کشاورزی استان با حضور معاون خدمات بیمه ای بانک کشاورزی،مدیر امور باغبانی،مدیر هماهنگی ترویج،شیلات و آبزیان،اداره بحران و مخاطرات ،اموردام و نظام مهندسی کشاورزی منابع طبیعی استان در سالن جلسات شهدای سازمان جهاد کشاورزی استان چهارمحال و بختیاری برگزار شد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید