Iranian Agriculture News Agency

عملیات برداشت غلات در چهارمحال و بختیاری پایان یافت

رئیس اداره امور فناوری‌های مکانیزه کشاورزی جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: برداشت غلات در سطح ۵۷ هزار و ۷۴۵ هکتار از اراضی زراعی استان پایان یافت.

عملیات برداشت غلات در چهارمحال و بختیاری پایان یافت

به گزارش خبرنگار ایانا در استان چهارمحال و بختیاری، امرالله اسماعیلی رئیس اداره امور فناوری‌های مکانیزه کشاورزی جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: برداشت گندم، جو و کلزا در سطح ۵۷ هزار و ۷۴۵ هکتار از اراضی زراعی استان از اواخر خردادماه آغاز و در اوایل شهریورماه ۱۴۰۰ پایان یافت.

او افزود: ۸۳ درصد از سطح مزارع غلات استان به روش مکانیزه توسط ۲۳۵ دستگاه کمباین غلات و حدود ۱۴ درصد توسط دروگر و حدود سه درصد هم به صورت دستی برداشت شده است.

اسماعیلی اضافه کرد: ۳۸ هزار هکتار از سطح زراعی استان به گندم اختصاص داشت که از این میزان مزارع گندم آبی و دیم حدود ۸۴ درصد بصورت مکانیزه توسط کمباین غلات و ۱۳ درصد بوسیله دروگر و حدود سه درصد سطوح نیز به صورت دستی برداشت شده است.

او اظهار کرد: از سطح بیشت هزار هکتار مزارع جو آبی و دیم قابل برداشت حدود ۸۲ درصد بصورت مکانیزه کامل توسط کمباین غلات و ۱۵ درصد بوسیله دروگر و حدود سه درصد سطوح نیز به صورت دستی برداشت شده است.

اسماعیلی تصریح کرد: امسال بهره برداران استان با استفاده از ۲۳۵ دستگاه کمباین محصول غلات خود را از مزارع برداشت کردند.

او ادامه داد: بیش از ۷۶ گروه ناظر برداشت به تعداد ۱۰۲ نفر کارشناس در طول فصل برداشت وظیفه کنترل و صدور معاینه فنی و نظارت بر کاهش ریزش و ضایعات محصول را بر عهده داشته اند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید