Iranian Agriculture News Agency

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری:

کشتار مرغ روزانه در چهارمحال و بختیاری بیش از نیاز استان است

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: روزانه بیشتر از حد نیاز یعنی ۹۰ الی ۱۰۰ تن مرغ در استان کشتار می‌شود.

کشتار مرغ روزانه در چهارمحال و بختیاری بیش از نیاز استان است

به گزارش خبرنگار ایانا در استان چهارمحال و بختیاری، معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری با اشاره به مصرف روزانه 70 تن مرغ در استان، گفت: روزانه بیشتر از حد نیاز یعنی ۹۰ الی ۱۰۰ تن کشتار می‌شود.

سام مردانی گفت: تا قبل از شیوع ویروس کرونا نیاز مرغ در استان ۶۰ الی ۵۵ تن بود و بعد از همه‌گیر شدن کرونا نیاز استان به ۷۰ تن افزایش پیدا کرد اما روزانه بیشتر از حد نیاز یعنی ۹۰ الی ۱۰۰ تن کشتار می‌شود.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری در خصوص کشتار مرغ در ۱۲ مرداد ماه، گفت: میزان مرغ کشتار شده به تفکیک کشتارگاه‌ها عبارت است از کشتارگاه جهانبین ۲۸ هزار و ۸۲۷ کیلوگرم، کشتارگاه سیمرغ ۲۴ هزار و ۹۸۸ کیلوگرم، کشتارگاه سفیدبال ۲۸ هزار و ۹۸۳ کیلوگرم که مجموع آن ۸۲ هزار و ۷۹۸ کیلوگرم است.

این درحالی است که معاون بازرسی سازمان صمت از کشتار ۷۱ تنی مرغ در آن شب خبر داد و گفت: نیاز روزانه مرغ در استان حداقل ۸۰ تن بوده و اگر میزان کشتار به همین منوال پیش رود احتمال بروز کمبود در شبکه توزیع وجود دارد.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید