Iranian Agriculture News Agency

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان بروجن خبر داد:

285 کیلوگرم انواع فراورده های خام دامی فاسد و غیرقابل مصرف ضبط و معدوم شد

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان بروجن گفت:در سه ماه نخست سال جاری بیش از 384 بازدید انجام شدکه در این بازدیدها 285 کیلوگرم انواع فراورده های تاریخ مصرف گذشته، فاسد و غیر بهداشتی ضبط ، جمع آوری و معدوم شده است.

 285 کیلوگرم انواع فراورده های خام دامی فاسد و غیرقابل مصرف ضبط و معدوم شد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان چهارمحال و بختیاری، داود ربیعی رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان بروجن گفت: بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته و مصوبات ستاد مقابله با بیماری کرونای شهرستان بروجن،کارشناسان شبکه دامپزشکی شهرستان بروجن با همکاری شبکه بهداشت از مراکز عرضه فراورده های خام دامی به صورت منظم بازدید دوره ای بعمل می آورند.در این بازدید ها بهداشت و سلامت فراورده های خام دامی در مراکز عرضه مانند قصابیها، مرغ فروشی ها، تخم مرغ فروشی ها، رستورانها، طباخی ها، غذای های بیرون بر، فروشگاههای زنجیره ای  و سایر مراکز عرضه، مورد بررسی و پایش قرار می‌گیرد.

وی اضافه کرد: رعایت دستورالعمل های بهداشتی در خصوص بیماری کرونا توسط متصدیان فروشگاهها از قبیل زدن ماسک، ضدعفونی محل عرضه ، رعایت فاصله اجتماعی و ... از سایر مواردی می باشد که تحت نظارت بهداشتی قرار می‌گیرد.

ربیعی گفت: در راستای صیانت از بهداشت و سلامت عمومی جامعه و همچنین تلاش در جهت تحقق شعار نظارت دامپزشکی از مزرعه تا سفره، اکیپ ثابت و سیار کارشناسان دامپزشکی و شبکه بهداشت فعالیت خود را با هدف تشدید نظارت برمراحل تولید، نگهداری، توزیع و عرضه فرآورده های خام دامی سالم و بهداشتی انجام می دهند.

وی افزود: در فروردین، اردیبهشت و خرداد ماه سالجاری بیش از 384 بازدید مشترک انجام شده است که در این بازدیدها 285 کیلوگرم انواع فراورده های تاریخ مصرف گذشته، فاسد و غیر بهداشتی ضبط ، جمع آوری و  معدوم شده است و متخلفان بهداشتی به مراجع قضائی و تعزیرات حکومتی جهت برخورد قانونی معرفی شده‌اند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید