Iranian Agriculture News Agency

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بروجن:

برداشت خوشه های طلایی از گندمزارهای شهرستان بروجن آغاز شد

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بروجن از آغاز برداشت گندم در سطح ۱۰ هزار هکتار از اراضی این شهرستان خبر داد و پیش بینی کرد حدود ۱۵ هزار تن محصول گندم از این مزارع برداشت شود.

برداشت خوشه های طلایی از گندمزارهای شهرستان بروجن آغاز شد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان چهارمحال و بختیاری ،شهریار بابادی ضمن اشاره به آغاز زودهنگام برداشت گندم نسبت به سنوات گذشته در شهرستان، تداوم خشکسالی، کاهش شدید و پراکنش نامناسب بارندگی ها، سرمازدگی و قیمت بالای نهاده ها را از جمله دلایل کاهش تولید این محصول برشمرد.

وی با بیان اینکه برداشت گندم در این شهرستان بصورت مکانیزه انجام می گیرد، از بکارگیری بیش از ۲۰ دستگاه کمباین بومی و مهاجر برای انجام عملیات برداشت غلات در سطح مزارع شهرستان خبر داد که تحت نظارت اکیپ های برداشت از نظر فنی و بهداشتی بازرسی شده و کارت معاینه فنی جهت تخصیص سوخت و ادامه فعالیت در منطقه دریافت می نمایند.

بابادی با اشاره به اینکه قیمت تضمینی تعیین شده هر کیلو گندم در سال جاری ۵ هزار تومان می باشد؛ گفت: کشاورزان عزیز می توانند گندم تولیدی مازاد بر نیاز خود را به دو مرکز خرید شهرستان، کارخانه آرد خوشه زرین واقع در قطب صنعتی بروجن و کارخانه آرد زاگرس واقع در ۳ راهی بلداجی تحویل دهند؛ که فرایند خرید تضمینی این مراکز زیر نظر کارشناسان فنی جهاد کشاورزی جهت کنترل کیفی محصول و پیگیری مطالبات کشاورزان انجام می گیرد.

وی افزود: گندمکارانی که محصول تولیدی مازاد بر نیاز خود را به مراکز خرید دولتی تحویل دهند، در دریافت نهاده های کشاورزی یارانه ای در اولویت خواهند بود.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید