Iranian Agriculture News Agency

کیل‌گیری از مزارع جوی دیم شهرستان شهرکرد آغاز شد

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شهرکرد گفت: با توجه به شروع فصل برداشت جوی دیم از مزارع شهرستان و به منظور معرفی نمونه‌های بخش کشاورزی در جهت افزایش انگیزه و رقابت سالم بین تولیدکنندگان این حوزه، کارشناسان اداره ترویج، تولیدات گیاهی و مراکز جهاد کشاورزی تابعه پس از بازدید و شناسایی مزارع، نسبت به کیل‌گیری اقدام می‌کنند.

کیل‌گیری از مزارع جوی دیم شهرستان شهرکرد آغاز شد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان چهارمحال و بختیاری، فرهاد رفیعی افزود: بدین منظور کیل‌گیری از مزرعه جوی دیم رقم انصار واقع در مزرعه گلستان فرخشهر در سطح ۱۵ هکتار با حضور کارشناسان این مدیریت انجام شد.

 وی با اشاره به اینکه به دلیل کمبود بارشها در سال گذشته و تشدید خشکسالی بیش از نیمی از مزارع جوی دیم شهرستان دچار خسارت شده‌اند گفت: عملکرد به دست آمده از این مزرعه ۴٫۷ تن در هکتار بوده است که به دلیل کمبود بارش‌ها دو نوبت آبیاری تکمیلی انجام شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شهرکرد خاطر نشان کرد: استفاده از بذور اصلاح شده و عاری از بذر علف هرز با قابلیت تولید بالا، رعایت تناوب، عمق کاشت مناسب، تراکم مناسب بذر، مبارزه به موقع با آفات و بیماریها و علفهای هرز و ... از جمله عوامل تأثیرگذار در کسب این عملکرد بوده است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید