Iranian Agriculture News Agency

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری:

یک میلیون و ۳۵۰ قطعه جوجه‌ریزی در چهارمحال و بختیاری انجام شد

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه در خردادماه امسال یک میلیون و ۳۵۰ قطعه جوجه‌ریزی انجام شده است، گفت: پارسال در خردادماه یک میلیون و ۵۰ هزار قطعه جوجه‌ریزی انجام شده بود.

 یک میلیون و ۳۵۰ قطعه جوجه‌ریزی در چهارمحال و بختیاری انجام شد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان چهارمحال و بختیاری، سام مردانی گفت :در فروردین امسال یک میلیون و ۱۷۰ هزار قطعه جوجه‌ریزی در مرغداری‌های استان انجام شد که نسبت به مدت مشابه پارسال ۱۵ درصد افزایش داشت و اردیبهشت‌ماه یک میلیون و ۴۳۴ قطعه جوجه‌ریزی شد که برابر با مدت مشابه پارسال بوده است.

وی با اشاره به اینکه در خردادماه امسال یک میلیون و ۳۵۰ قطعه جوجه‌ریزی انجام شده است، گفت: پارسال در خردادماه یک میلیون و ۵۰ هزار قطعه جوجه‌ریزی انجام شده بود.

به گفته وی، ماهانه یک میلیون و ۱۰۰ هزار قطعه مرغ در استان نیاز است که ماهانه بیشتر از نیاز استان در مرغداری‌ها جوجه‌ریزی انجام می‌شود.

مردانی با اشاره به اینکه در طول چند روز گذشته بین ۸۰ تا ۱۰۰ تن کشتار مرغ در استان وجود داشت، اظهار داشت: چهارشنبه شب نیز ۱۱۵ تن و ۸۰۰ کیلوگرم مرغ در استان کشتار شد و نیاز استان روزانه ۶۰ تا ۷۰ تن است و اکنون نزدیک به ۲ برابر مرغ وارد بازار شده است

وی بر افزایش نظارت بر نحوه توزیع و جلوگیری از خروج مرغ از استان تاکید کرد و گفت: هم‌اکنون قیمت هر کیلوگرم گوشت مرغ در استان به قیمت مصوب کارگروه تنظیم بازار کشور است که قیمت در استان‌های همجوار بالاتر است و تا ۳۴ هزار تومان گزارش شده است و مرغداری‌ها نیز در تامین سویا و خوراک طیور هیچ مشکلی وجود ندارند.

معاون بهبود تولیدات دامی جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری با اشاره به این که مشکلی در تولید گوشت مرغ در استان وجود ندارد، گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون سه میلیون و ۹۵۴ قطعه جوجه‌ریزی در مرغداری‌های استان انجام شده است.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید