Iranian Agriculture News Agency

همزمان با هفته جهاد کشاورزی :

کلنگ‌ احداث شهرک تخصصی بادام بر زمین زده شد

در آیینی با حضور استاندار چهارمحال و بختیاری کلنگ احداث شهرک تخصصی بادام در قطب تولید بادام چهارمحال و بختیاری در شهرستان سامان بر زمین زده شد.

کلنگ‌ احداث شهرک تخصصی بادام بر زمین زده شد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان چهارمحال و بختیاری، در ششمین روز ار هفته جهاد کشاورزیبا حضور استاندار چهارمحال و بختیاری، نماینده مردم شهرکرد، بن و سامان در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسئولان استانی کلنگ احداث شهرک تخصصی بادام در شهرستان سامان که قطب تولید بادام در استان محسوب می‌شود بر زمین زده شد، این شهرک در زمینی به مساحت ۳۰ هکتار احداث خواهد شد.

عطاء‌الله ابراهیمی، رئیس سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری در این آئین با اشاره به اینکه وسعت باغات بادام در این استان ۱۸ هزار و ۲۰۹ هکتار است، اظهار کرد: میزان تولید سالانه بادام در این استان ۲۴ هزار تن است، بیش از ۳۰ هزار نفر در باغات بادام استان مشغول به‌کار هستند.

وی با بیان اینکه شهرستان سامان قطب تولید بادام در چهارمحال و بختیاری است، بیان کرد: وسعت باغات بادام شهرستان سامان ۹۵۲۵ هکتار است که از این سطح سالانه مجموعا ۱۷ هزار و ۵۰ تن بادام برداشت می‌شود و در باغات بادام این شهرستان برای حدود ۹۰۰۰ نفر اشتغال ایجاد شده است.

ابراهیمی افزود: مامایی، سفید، شاهرود، سنگی و ربیع از ارقام بادام در استان به‌شمار می‌رود، با بهره‌برداری از شهرک تخصصی بادام در چهارمحال و بختیاری برای ۱۰۰۰ نفر به‌صورت مستقیم اشتغال ایجاد خواهد شد و ۳۰ هزار روستایی از مزایای این شهرک بهره‌مند می‌شوند.

رئیس سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری عنوان کرد:برای احداث شهرک تخصصی بادام از محل اعتبارات استانی جهش تولید و اعتبارات داخلی شرکت شهرک‌های صنعتی هزینه می‌شود.

وی با اشاره به اینکه ۱۱ کارگاه فعال در امر بسته‌بندی و صادرات بادام وجود دارد، گفت: از این تعداد چهار واحد در شهرستان سامان فعال و مابقی در استان اصفهان فعالیت می‌کنند، همچنین ۸۰۰ دستگاه پوست‌کن بادام و ۱۵۰ دستگاه بادام‌شکن در استان مشغول فعالیت هستند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید