Iranian Agriculture News Agency

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری :

نقشه پهنه های کشاورزی در معرض خطر سیل تهیه شد

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت :نقشه پهنه‌بندی سیل با استفاده از بانک سیل بخش کشاورزی جهت ارائه هر چه بهتر برنامه‌های مدیریتی و پروژه‌های این بخش و در راستای اطلاع رسانی و پیشگیری از بحران سیل ترسیم شده است.

نقشه پهنه های کشاورزی در معرض خطر سیل تهیه شد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان چهارمحال و بختیاری، معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان چهارمحال و بختیاری  با اشاره به تهیه نقشه پهنه های کشاورزی در معرض خطر سیل  استان اظهار داشت:سیلاب ها یکی از مخاطرات طبیعی هستند که در سال های اخیر نواحی مختلف را دچار بحران کرده است شرایط اقلیمی و نیمه خشک حاکم بر بخش وسیعی از کشور ایران سبب شده است تحمیل خسارات سنگین ناشی از بروز سیل بر اراضی کشاورزی و منابع طبیعی ،شاهد بروز سیلاب هاب مخرب با دامنه خسارت وسیع باشیم.

حسین بهرامی افزود :مطالعه مناطق سیل خیز و تهیه نقشه های پهنه بندی و خطرات سیل یکی از برنامه های ضروری در بخش کشاورزی می باشد یکی از مدرن ترین روش های برای تهیه پهنه های سیلاب ،استفاده از اطلاعات جغرافیایی است.

بهرامی گفت :با وقوع سیل فروردین ماه 98 در استان چهارمحال و بختیاری و خسارت انبوه وارد شده به بخش کشاورزی  ،واحد gis سازمان شروع به جمع آوری اطلاعات بانک سیل نموده این اطلاعات از آمار ارسال شده به اداره بحران از قبیل ایستگاه های پمپاژ آب ،اراضی زراعی و باغی ،تاسیسات حوزه دامپروری،طیور و شیلات خسارت دیده بود که با رقومی نمودن کلیه مکانها  به تفکیک شهرستان ها  بر روی نقشه استان پیاده سازی شد.

وی افزود :نقشه پهنه‌بندی سیل با استفاده از بانک سیل بخش کشاورزی جهت ارائه هر چه بهتر برنامه‌های مدیریتی و پروژه‌های این بخش و در راستای اطلاع رسانی و پیشگیری از بحران سیل ترسیم شده است.

بهرامی تصریح کرد: بر اساس داده های مربوط به رودخانه و حرایم  آنها با ویژگی های توپوگرافیک (نقشه‌ برداری از موقعیت طبیعی، محلی، یا ناحیه‌ای)برای ایجاد آمادگی و اندیشیدن تمهیدات لازم برای مقابله با سیل‌های آینده نقشه های ترسیمی در اختیار مدیریت های جهاد کشاورزی شهرستانهای 10 گانه استان قرار گرفته است.

 

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید