Iranian Agriculture News Agency

چغندرقند در یک هزار و 400 از اراضی زراعی چهارمحال و بختیاری کشت شد

مجری طرح کشت چغندرقند سازمان چهارمحال و بختیایر با اشاره به تداوم خشکسالی و کاهش منابع آبی در اسن اشتان اظهار داشت :تاکنون هزار و 400 هکتار کشت شده ولی به علت کاهش منابع و خشکسالی‌های اخیر پیش‌بینی می‌شود به این حد از کشت نرسیم و تنها هزار و 500 هکتار در استان زیر کشت چغندرقند برود.

چغندرقند در یک هزار و 400 از اراضی زراعی چهارمحال و بختیاری کشت شد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان چهارمحال و بختیاری ،سعید خسروی  با بیان اینکه این استان با داشتن شرایط اقلیمی مناسب از جمله شب‌های خنک مساعد برای کشت این محصول است، افزود: در سال جاری مساعدت‌هایی از جمله خرید تضمینی چغندر به قیمت هزار و 247 تومان و 6 ریال با عیار 16 درصد و به نرخ مصوب اصلی، از سمت کارخانه قند استان هشت و نیم میلیارد تومان به ازای هر هکتار جهت کاشت، داشت و برداشت به کشاورزان پرداخت می‌شود.

وی بیان کرد: به ازای هر تن چغندر قند بهاره 2 کیلو قند یا شکر به نرخ 2 هزار تومان، 20 کیلوگرم تفاله خشک به نرخ 700 تومان و 50 تومان نیز به ازای هزینه حمل‌ونقل هر کیلو بار لحاظ شده است.

خسروی با بیان اینکه چغندر قند یک محصول استراتژیک، اشتغال‌زا و مقاوم در برابر تنش‌های خشک‌سالی است، گفت: کاشت این محصول در راستای کاهش وابستگی به شکر توصیه می‌شود.

مجری طرح کشت چغندر قند در جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: برنامه وزارت جهاد کشاورزی برای این استان کاشت حدود 2 هزار هکتار چغندر قند است ولی به علت خشکسالی‌های اخیر پیش‌بینی می‌شود تنها هزار و 500 هکتار در استان کشت شود.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید