Iranian Agriculture News Agency

گیاهان دارویی یکی از ظرفیت‎های نهفته شهرستان بن است

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان بن با اشاره به ترویج کشت دارویی در این شهرستان اظهار داشت :استفاده از گیاهان دارویی با توجه به ظرفیت های اقلیمی شهرستان بن ، یکی از راه های استفاده بهینه از مزیت های موجود در این شهرستان است.

گیاهان دارویی یکی از ظرفیت‎های نهفته شهرستان بن است

به گزارش خبرنگار ایانا در استان چهارمحال و بختیاری،علی شریفی اظهار داشت  :فرآوری و تولید گیاهان دارویی خود به منزله به کارگیری و فعال‌سازی ظرفیت‌های نهفته است.

وی گفت : توسعه همه جانبه کشت گیاهان دارویی در این شهرستان ، نیازمند راهکارهای علمی و عملی کاشت، داشت و برداشت، ایجاد صنایع تبدیلی و حمایت دولتی است.

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان بن تصریح کرد :با توجه به تداوم خشکسالی و کاهش منابع زیر زمینی و سطحی گیاهان دارویی به دلیل آستانه تحمل بالا در برابر تنش های محیطی و نیاز کم به منابع آبی، برای کشت در شرایط سخت اقلیمی مناسب هستند.

وی با اشاره به اختصاص سطح 3 هزار متر مربع به کشت شده گیاهان دارویی شامل گیاهان مخلصه، زرین گیاه، آویشن و مریم گلی گفت : پیش بینی می شود با توجه به کیفیت و کمیت محصول تولیدی، مزرعه مذکور به عنوان یکی از مزرعه های نمونه کشت گیاهان دارویی در استان انتخاب شود.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید