Iranian Agriculture News Agency

افزایش 14.5 درصدی جوجه‌ریزی در مرغداری‌های چهارمحال و بختیاری

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان چهارمحال و بختیاری گفت :در فروردین‌ماه یک میلیون و ۱۷۰ هزار قطعه مرغ جوجه‌ریزی شده است که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته آن ۱۴.۵ درصد رشد داشته است.

افزایش 14.5 درصدی جوجه‌ریزی در مرغداری‌های چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرنگار ایانا در استان چهارمحال و بختیاری ،سام مردانی معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان چهارمحال و بختیاری با تاکید بر اینکه این وضعیت ناشی از کمبود تولید مرغ نیست، اظهار داشت: در اردیبهشت‌ماه نیز تاکنون یک میلیون و ۱۲۰ هزار قطعه جوجه‌ریزی شده است که تا پایان این ماه به یک میلیون و ۵۰۰ هزار قطعه نیز می‌رسد.

مردانی تصریح کرد: ذخیره کنونی مرغ استان ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار قطعه از جوجه یک روزه تا مرغ آماده کشتار است که در همین خصوص هیچ کمبودی در استان وجود ندارد.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه نیاز روزانه استان به گوشت مرغ ۶۰ تن است، اظهار داشت: این در حالی است که شب عید ۸۰۰ تن مرغ در استان کشتار شد اما به سبب خروج مرغ از استان و چالش‌های بخش توزیع مردم همچنان با کمبود مرغ مواجه شدند.

مردانی خاطر نشان کرد: با وجود ۲۵۰ هزار قطعه مرغ بالای ۴۵ روز و ۱۰۰ هزار قطعه مرغ ۵۰ روزه کمبودی در استان وجود ندارد و انتظار می‌رود در حوزه توزیع و نظارت اهتمام بیشتری به کار گرفته شود.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: ماهانه برای تامین نیاز استان به یک میلیون قطعه مرغ نیاز است این در حالی است که بیش از این میزان در استان کشتار می‌شود.

 

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید