Iranian Agriculture News Agency

پیش بینی تولید یک میلیون و 500 هزار شاخه گل گلایول در چهارمحال و بختیاری

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان چهارمحال و بختیاری با اشاره به کشت پیاز گل گلایول در سطح 5 هکتار اظهار داشت :پیش بینی می شود یک میلیون 500 هزار شاخه گل گلایول در استان تولید شود.

پیش بینی تولید یک میلیون و 500 هزار شاخه گل گلایول در چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرنگار ایانا در استان چهارمحال و بختیاری ،ابراهیم شیرانی از کشت گل گلایول برای اولین‌بار در استان خبر داد و گفت: پنج هکتار زمین زیر کشت پیاز گلایل رفته است که از ابتدا تا انتهای پروژه کشت برای یک هزار نفر اشتغال‌زایی می‌شود.

مدیر باغبانی جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه رقم گلایول مورد کشت، آمستردام و در سایز ۶ و ۸ است، افزود: میزان پیاز مورد استفاده در این فصل یک میلیون و ۵۰۰ هزار برآورد شده که پیش‌بینی می‌شود 90 درصد بازدهی داشته باشد و در خلیج فارس و بازار داخلی به فروش برسد.

وی ادامه داد: مدّت زمان کشت هر دوره  85 روز است که بین هر دوره فاصله ۱۰ روزه زمان گذاشته می‌شود تا حجم زیادی از گل وارد بازار نشود.

وی اظهار کرد: این گل در کشور در فصل پاییز و زمستان کشت و در فصل بهار برداشت می‌شود اما در مناطق سردسیر مانند استان ما از اردیبهشت کشت و پس از دوره 85 روزه برداشت می‌شود.

شیرانی گفت:  در هر هکتار 300 هزار پیاز مورد کشت قرار می‌گیرد که پیش‌بینی می‌شود یک و نیم میلیون گل شاخه بریده برداشت ‌شود.

وی ادامه داد: از آنجایی که آب و هوای استان از نظر طول رشد، مطلوب و در ارتفاع بالا است کیفیت گل‌ها سوپر و برای صادرات مناسب است که اگر شرایط مطلوب باشد در سال‌های آینده از کشاورزان مختلف کشور دعوت می‌شود تا برای کشاورزی در استان مشغول کار شوند که هم سبب اشتغال‌زایی و هم سبب افزایش صادرات در استان و کشور می‌شود.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید