Iranian Agriculture News Agency

اجرای پروژه پیش آگاهی سرشاخه خوار هلو در باغات شهرستان سامان

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سامان گفت: تله های فرمونی در ایستگاه های مختلف از باغات هلو شهرستان سامان توسط کارشناس حفظ نباتات و کارشناسان کلینیک گیاهپزشکی نصب شد.

اجرای پروژه پیش آگاهی سرشاخه خوار هلو در باغات شهرستان سامان

به گزارش خبرنگار ایانا در استان چهارمحال و بختیاری، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سامان  اظهار داشت : سطح باغات هلو در شهرستان سامان بالغ بر ۲ هزار هکتار است، در این طرح با نصب تله های فرمونی و برداشت داده های مربوطه، اطلاعات لازم جهت ارائه مدل پیش آگاهی برای تعیین بهترین زمان مبارزه جمع آوری میشود.

وی، هدف از نصب تله های فرمونی را ردیابی و تعیین بهترین زمان مبارزه عنوان کرد.

احمدزاده تصریح کرد: طبق برنامه ابلاغی مدیریت حفظ نباتات استان، به منظور ادامه اجرای این طرح، مشارکت جدی کارشناسان خرید خدمات درمانی گیاهی را می طلبد تا نتایج مفید و قابل قبولی، جهت کاهش خسارت این عوامل به کشاورزان منطقه ارائه شود.

آزاده بهروز کارشناس حفظ نباتات شهرستان سامان در خصوص کنترل سرشاخه خوار هلو گفت: این آفت می تواند به جوانه ها و در ادامه فصل به میوه هلو خسارت وارد کند. از آنجا که سرمای فروردین ماه خسارت زیادی به باغات شهرستان وارد کرده بایستی تلاش شود تا خسارتی از تغذیه آفات به میوه های باقیمانده وارد نشود. با نصب این تله ها و پایش مستمر آنها پیک پرواز آفت تعیین و به باغداران جهت زمان مناسب سمپاشی اطلاع رسانی می شود.

وی ادامه داد: هرساله با نصب تله های فرمونی در باغات پیک پرواز آفات مهم شهرستان، از سمپاشی های بی رویه در باغات جلوگیری شده و این امر منجر به تولید محصول سالم در شهرستان می شود.

گفتنی است، سالانه بیش از ۳۵ هزار تن هلو در شهرستان سامان تولید می شود. سامان از شهرستانهای چهار محال و بختیاری است که در فاصله ۲۰ کیلومتری شهرکرد قرار دارد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید