Iranian Agriculture News Agency

19 هزارتن خوراک دام در چهارمحال و بختیاری تولید شد

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان از تولید 19 هزارتن خوراک دام در چهارمحال و بختیاری خبر داد.

19 هزارتن خوراک دام در چهارمحال و بختیاری تولید شد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان چهارمحال و بختیاری ،سام مردانی در هفدهمین روز از فروردین 1400 در نشست هماهنگی معاونت بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان با اشاره به تولید 19 هزارتن خوراک دام در استان اظهار داشت :از آذر 99 تاکنون 19 هزارتن خوراک دام در گروهای پرتولید ،متوسط تولید ،پرواربندی گوساله و دام های سبک تولید شده است.

مردانی افزود :در این بازه زمانی بیش از 16 هزارتن نهاده از قبیل ذرت ،جو ،کنجاله سویا و سبوس بین کارخانجات استان جهت تولید خوراک دام توزیع شده است.

وی به مزیت های تولید خوراک دام اشاره کرد و افزود :فعالیت 5 کارخانه درچرخه تولید،رضایت 90 درصدی دامداران ازخوراک های تولید شده و افزایش تولید و بهبود کیفیت را میتوان از مزایای مهم تولید خوراک دام در استان برشمرد.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی بیان کرد:85 مواد تولید خوراک دام با استفاده از نهاده های اختصاصی به کارخانجات و 15 درصد از سایر منابع پروتیینی در ساخت خوراک دام  استفاده شده است.

مردانی در این نشست در مورد وضعیت بازار مرغ استان در ایام تعطیلات نوروز اظهار کرد: وضعیت تولید و توزیع  مرغ در چهارمحال و بختیاری نسبت به سایر استانها  وضعیت مطلوبی بود.

وی به تدوین چشم انداز افزایش تولید در حوزه دام اشاره کرد و افزود :با اهتمام و تلاش کارکنان این معاونت در جهت افزایش تولید رفع موانع تولید در حوزه دام با تدوین چشم انداز قدم برداشته شود.

وی با بیان اینکه تشدید نظارت در توزیع نهاده های دامی یک ضرورت است است توضیح داد :با برنامه ریزی صورت گرفته در راستای تسریع و سلامت در توزیع نهاده های دامی در حال پیاده سازی نرم افزار تحت وب هستم.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید