Iranian Agriculture News Agency

افزایش ظرفیت سردخانه ای چهارمحال و بختیاری

مدیر صنایع تبدیلی و تکمیلی سازمان جهاد کشاورزی استان چهارمحال و بختیاری با اشاره به استقبال سرمایه‌گذاران در توسعه سردخانه‌ها در استان اظهار داشت : تا پایان سال جاری ۱۰سردخانه دومداره در استان چهارمحال و بختیاری احداث می‌شود.

افزایش ظرفیت سردخانه ای چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرنگار ایانا در استان چهارمحال و بختیاری ،طهمورث فتاحی اظهار داشت : با سرمایه‌گذاری انجام شده تا پایان امسال۱۰سردخانه دومداره جدید در استان احداث می‌شود که با بهره‌برداری از آن‌ها ظرفیت سردخانه‌های چهارمحال و بختیاری تا ۵۰ درصد افزایش‌یافته و از ۱۰۰ هزار تُن به ۱۵۰ هزار تن خواهد رسید.

وی با اشاره به اینکه این تعداد سردخانه جدید در شهرک صنعتی فرادنبه و شهرهای بروجن، گندمان و سفیددشت در حال ساخت است، تصریح کرد: با توجه به استقبال مطلوب سرمایه‌گذاران در توسعه سردخانه‌های دومداره، سهم آورده بخش خصوصی از ۲۰ درصد اولیه به ۵۰ درصد رسیده و این موضوع روند اجرای این طرح‌ها را تسریع کرده است.

فتاحی قابلیت ذخیره‌سازی و نگهداری انواع مواد غذایی و محصولات کشاورزی در دمای متفاوت را از جمله مزایای سردخانه‌های دومداره عنوان کرد و گفت: احداث سردخانه‌ها در چهارمحال و بختیاری به دلیل شرایط آب و هوایی در مقایسه با دیگر استان‌ها می‌تواند بین ۷۰ تا ۸۰ درصد صرفه‌جویی انرژی را به همراه داشته باشد.

وی یادآور شد: کمک به توسعه کشاورزی، بالا رفتن میزان ارزش افزوده محصولات، کاهش ضایعات و متعادل کردن بازار عرضه و تقاضا از مزایای توسعه طرح سردخانه‌های دومداره به شمار می‌رود به‌طوری که می‌توان با استانداردسازی و استفاده از فناوری‌های جدید در سردخانه‌ها، میزان ضایعات کشاورزی را نیز تا ۹۰ درصد کاهش داد.

مدیر صنایع تبدیلی و تکمیلی سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری همچنین به ارائه خدمات و پذیرش محصولات کشاورزی از برخی شهرستان‌های استان‌های خوزستان، اصفهان و فارس در سردخانه‌های چهارمحال و بختیاری اشاره کرد و افزود: برنامه توسعه سردخانه‌ها در دیگر شهرستان‌های استان نیز در حال پیگیری است و امید می‌رود با افزایش آورده سرمایه‌گذاران و ارائه تسهیلات جدید در این زمینه، تعداد سردخانه‌های موجود در آینده افزایش یابد.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید