Iranian Agriculture News Agency

ابراهیمی :

تخریب اراضی کشاورزی در کشور بیش از نرم جهانی است

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: تخریب اراضی کشاورزی در کشور بیش از نرم جهانی است.

 تخریب اراضی کشاورزی در کشور بیش از نرم جهانی است

به گزارش خبرنگار ایانا در استان چهارمحال و بختیاری، عطالله ابراهیمی رییس سازمان جهاد کشاورزی استان چهارمحال و بختیاری در  نشست هم اندیشی یگان حفاظت اراضی کشاورزی استان  که با حضور فرمانده یگان حفاظت از اراضی کشاورزی کشور برگزار شد، اظهار کرد:در کشوری که در اقلیمی خشک قرار دارد حفاظت از اراضی کشاورزی یک رسالت و وظیفه همگانی می باشد و اهمیت این موضوع در تولید محصولات کشاورزی کاملا گویاست

 ابراهیمی به کاهش سرانه اراضی کشاورزی در استان اشاره کرد و گفت:طبق برآورده های صورت گرفته، سرانه هر نفر در اراضی کشاورزی در استان ۲هزار و ۵۰۰متر مربع است که بیانگر کاهش شدید سرانه اراضی زراعی و باغی در استان است.

ابراهیمی رشد جمعیت ،تغییر کاربری در اراضی کشاورزی با ارزش اقتصادی بالا و درجه یک ، تغییر اقلیم هوایی و تداوم خشکسالی را از عوامل کاهش سرانه اراضی کشاورزی در چهارمحال و بختیاری برشمرد.

وی با بیان اینکه تخریب اراضی کشاورزی در کشور بیش از نرم جهانی می باشد به ردپای اکولوژیکی در کشور اشاره کرد و گفت : ردپای اکولوژیکی بیانگر تاثیرات انسانها بر طبیعت است ،افزایش میزان نسبتهای انرژی،طمع اقتصادی انسان و عدم مدیریت صحیح از منابع زمین باعث افزایش ردپای اکولوژیک در کشور شده است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان با بیان اینکه حفظ اراضی کشاورزی یک رسالت است توضیح داد:ایجاد حساسیت و تغییر افکار جامعه در راستای حفاظت از اراضی کشاورزی نیازمند یک فرهنگ سازی عمومی در جامعه است.

ابراهیمی با تقدیر از زحمات مدیریت جهادکشاورزی شهرستانها بر اجرای قانون حفظ اراضی کشاورزی تاکید کرد و افزود: مقابله با تغییرکاربری اراضی زراعی و باغی  بهره‌برداران بخش کشاورزی کار دشواری است و جا دارد از زحمات مدیران جهاد کشاورزی شهرستان های کوهرنگ،سامان ،اردل و بروجن در اجرای احکام تبصره ۲ ماده ۱۰ تقدیر کرد.

وی با بیان اینکه ماهیت تغییر کاربری در اراضی کشاورزی هر شهرستان متفاوت است تصریح کرد :ماهیت تغییر کاربری در شهرستان عشایر نشین کوهرنگ و شهرستان سامان که یکی از کانون های گردشگری استان می باشد تفاوت دارد.

ابراهیمی در پایان به ترسیم ژئو دیتابیس اراضی کشاورزی استان اشاره کرد و گفت : با ترسیم ژئو دیتابیس و پیاده سازی اطلاعات مکانی با تغییر کاربری های غیرمجاز در عرصه های کشاورزی استان برخورد قانونی می شود.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید