Iranian Agriculture News Agency

فرمانده یگان حفاظت اراضی کشاورزی کشور خبر داد:

افزایش 39 درصدی شناسایی تغییر غیرمجاز کاربری اراضی کشاورزی

فرمانده یگان حفاظت از امور اراضی وزارت جهادکشاورزی با اشاره به افزایش آمار تغییر کاربری اراضی کشاورزی در سطح کشور گفت: امسال شناسایی اراضی کشاورزی که تغییرکاربری در آن انجام شده است، ۳۹ درصد افزایش داشت.

افزایش 39 درصدی شناسایی تغییر غیرمجاز کاربری اراضی کشاورزی

به گزارش خبرنگار ایانا در استان چهارمحال و بختیاری، ابراهیم حسن‌آبادی در سفر به چهارمحال و بختیاری در جمع مسوولان امور اراضی جهادکشاورزی استان افزود: افزایش شناسایی تغییر کاربری در اراضی کشاورزی و تصرفات، با همکاری مدیران و مسوولان، گشت‌های یگان حفاظت و تقویت همکاری مسوولان مختلف و همراهی و همکاری مردم با جهادکشاورزی انجام شده است.

وی اظهار داشت: در حوزه اجرای تبصره۲ قانون با موضوع قلع و قمع تصرفات غیرمجاز در اراضی کشاورزی که قانونگذار اجازه داده با هماهنگی دستگاه‌های متولی و دادستان‌ها، قلع و قمع تصرفات اجرایی شود نیز نسبت به مدت مشابه سال‌گذشته۱۰۷ درصد افزایش داشت.

حسن‌آبادی با اشاره به فعال شدن سامانه ۱۳۱ در سطح کشور در خصوص اطلاع‌رسانی تصرفات در اراضی و تغییر کاربری زمین‌ها گفت: امسال ۱۱۵ هزار تماس تلفنی با این سامانه برقرار شده است که از این تعداد ۲۹ هزار و ۴۵۶ مورد اطلاع‌رسانی در حوزه تغییر کاربری اراضی کشاورزی بوده است.

وی بر افزایش مشارکت مردم در شناسایی به موقع تخلفات در اراضی کشاورزی تاکید کرد و گفت: افرادی که آگاهانه یا غیرآگاهانه در اراضی کشاورزی اقدام به ساخت و ساز غیرمجاز کنند بنابر قانون با آنها برخورد خواهد شد.

فرمانده یگان حفاظت از امور اراضی وزارت جهادکشاورزی کشور گفت: هرگونه تغییرکاربری و تصرف اراضی کشاورزی جرم است و با متخلفان برخورد خواهد شد.

وی از کشاورزان و مالکان و افرادی‌ که قصد تغییر کاربری در اراضی کشاورزی دارند، خواست تا با مراجعه به جهادکشاورزی منطقه، مجوز تغییر کاربری را دریافت کنند و در صورتی که تغییر کاربری بدون مجوز باشد، قانون قلع و قمع اجرا و متخلفان مجازات نقدی خواهند شد.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید