Iranian Agriculture News Agency

برگزاری دوره آموزشی کاربرد سیستم اطلاعات جغرافیایی GIS

مسئول واحد سیستم اطلاعات مکانی سازمان جهاد کشاورزی استان چهارمحال و بختیاری از برگزاری دوره آموزشی «کاربرد سیستم اطلاعات جغرافیایی GIS» ویژه کارشناسان ستادی و شهرستانی سازمان جهاد کشاورزی استان به صورت وبینار خبر داد

برگزاری دوره آموزشی کاربرد سیستم اطلاعات جغرافیایی GIS

به گزارش خبرنگار ایانا در استان چهارمحال و بختیاری، نیما اشراقی در ابتدای شروع این دوره در خصوص انواع سیستم های تصویری، منابع تولید داده های مکانی، انواع عوارض جغرافیایی، مفهوم کارتوگرافی و سایر مباحث مربوطه مطالبی بیان نمودند.

اشراقی افزود:گسترش روزافزون شبکه کاربران این سیستم ها همچون سیستم اطلاعات جغرافیایی از جمله نکات اساسی است که می تواند به قابلیت ها و توانایی های این سیستم بیفزاید و در حال حاضر از این سیستم در بخش های مختلف مانند مطالعات زیست محیطی، مدیریت کاربری اراضی، مطالعات جمعیتی و به صورت کلی در علوم محیطی استفاده می شود و با گذشت زمان و توسعه سیستم ها، کاربرد آن به کلیه بخش های مرتبط با زمین گسترش یافته است.

وی بیان کرد: GIS در علوم محیطی دارای امتیازهای فراوانی است نظیر امکان مدیریت حجم زیادی از داده ها، امکان تغییرات داده ها، قابلیت نمایش در فرمت ها و اشکال گوناگون به صور مختلف نظیر نقشه های کاغذی، رقومی و ، استفاده آسان برای کاربران مختلف و قابلیت یکپارچه کردن داده ها با سایر داده ها مانند اطلاعات کاداستری، اکولوژیکی، داده های اقتصادی، اجتماعی و... . فناوری GIS با جمع‌آوری و تلفیق اطلاعات پایگاه های داده، به وسیله تصویرسازی و استفاده از تحلیل های جغرافیایی، اطلاعات جامع و مفیدی را برای تهیه‌ و تحلیل اطلاعات و استخراج نقشه‌های موضوعی و موضعی فراهم می‌سازد.

وی خاطرنشان کرد:با استفاده از این سیستم ها مدیران، تصمیم گیرندگان و متخصصان قادر به اخذ، ذخیره، بهنگام سازی، بازیافت، پردازش، نمایش و کاربرد اطلاعات جغرافیایی در فرمتهای متنوع متنی، گرافیکی و رقومی، در مقیاسهای متناسب با نوع کار در بخش کشاورزی می باشند.

 

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید