Iranian Agriculture News Agency

25 اردیبهشت کوچ عشایر به استان چهارچهال و بختیاری آغاز می شود

معاون توسعه و امور زیربنایی اداره‌کل امور عشایر چهارمحال و بختیاری با اشاره در پیش بودن بهار گفت: قبل از این تاریخ از ورود عشایر به چهارمحال و بختیاری جلوگیری خواهد شد.

25 اردیبهشت کوچ عشایر به استان چهارچهال و بختیاری آغاز می شود

به گزارش خبرنگار ایانا در استان چهارمحال و بختیاری ،محسن نادری با اشاره به لزوم ارائه خدمات مطلوب به عشایر گفت: تاکنون ۲۰۰ کارت شناسایی دامداری و تردد عشایر در این استان صادر شده است که تا پایان امسال به افزون‌بر یک‌هزار کارت افزایش می‌یابد.

نادری افزود: این اقدام از الزام‌های دولتی است که از طریق اتحادیه شرکت‌های تعاونی‌های عشایری در حال انجام و کوچ سال آینده مستلزم ارائه این کارت است و سامانه صدور کارت شناسایی دامداری و تردد دام عشایر با عنوان سامانه مجوزهای الکترونیکی کشاورزی (سماک) ایجاد شده است.

وی بر ضرورت پلاک‌کوبی دام عشایر و لزوم صدور کارت شناسایی دامداری و تردد دام عشایر براساس تصویب شیوه‌نامه‌ای از سوی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز تاکید و تصریح کرد: براساس این شیوه‌نامه در صورتی که دام‌های عشایر هویت‌دار نشود جزء کالای قاچاق محسوب شده و عشایر در خصوص نهاده‌های دامی و تردد با مشکل مواجه خواهند شد.

معاون توسعه و امور زیربنایی اداره‌کل امور عشایر چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: تاکنون ۷۰ هزار  راس دام عشایر استان پلاک‌کوبی شده است.

نادری تاکید کرد: براساس آخرین پالایش آماری از عشایر کشور در سال گذشته که نتیجه آن آبان‌ماه سال‌جاری اعلام شده، عشایر ییلاقی چهارمحال و بختیاری ۱۱۵ هزار نفر اعلام شد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید