Iranian Agriculture News Agency

در بهمن ماه انجام شد:

یک‌میلیون و ۴۸۱ قطعه‌ جوجه‌ریزی در مرغداری‌های چهارمحال و بختیاری

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان چهارمحال و بختیاری از جوجه ریزی یک‌میلیون و ۴۸۱ قطعه ای در واحدهای مرغداری‌ استان خبر داد.

یک‌میلیون و ۴۸۱ قطعه‌ جوجه‌ریزی در مرغداری‌های چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرنگار ایانا در استان چهارمحال و بختیاری، رییس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه مشکلی برای تامین گوشت مرغ شب عید در استان وجود ندارد، گفت: هم‌اکنون تعداد ۵۰۰ هزار قطعه مرغ با بالای ۴۰ روز سن در مرغداری‌ها آماده کشتار است.

عطاالله ابراهیمی در نشست ستاد تنظیم بازار چهارمحال و بختیاری با بیان این که در بهمن ماه، یک‌میلیون و ۴۸۱ قطعه جوجه‌ریزی در واحدهای مرغداری‌ استان انجام شده است، افزود: از این تعداد جوجه‌ریزی انجام شده نزدیک به سه هزار تن گوشت مرغ حاصل خواهد شد که با توجه به سرانه ۲ کیلوگرم مصرف ماهیانه گوشت مرغ در استان بخشی از این تولید مازاد خواهد بود و نیاز استان در شب عید به طور کامل تامین می‌شود.

وی تصریح کرد: از ابتدای اسفندماه تاکنون نیز چهار هزار و ۴۰ قطعه جوجه‌ریزی در این واحدها انجام شده است.

ابراهیمی با اشاره به اینکه هم‌زمان با کاهش میزان جوجه‌ریزی در کشور، میانگین قیمت مرغ نیز با افزایش مواجه شده است، یادآور شد: به همین دلیل، تقاضا برای انتقال و خروج مرغ زنده از استان نیز رشد یافته است.

وی تبعیت از قیمت‌گذاری بازار مرغ کشور و جلوگیری از خرج مرغ از استان را از جمله راهکارهای پیشنهادی برای کنترل و تنظیم بازار مرغ اعلام کرد و گفت: قیمت مصوب در استان به ازای هر کیلوگرم گوشت مرغ ۲۰۴ هزار ریال است که این تفاوت قیمت منجر به خروج مرغ زنده می‌شود که بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده قیمت‌گذاری در استان با کاهش ۱۵ هزار ریال از متوسط قیمت کشوری دنبال خواهد شد و در روزهای گذشته این قیمت به ازای هر کیلوگرم به ۲۵۰ هزار ریال رسیده است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه صد درصد نهاده موردنیاز مرغداری استان تامین شده است، یادآور شد: تأخیر پیش‌آمده در توزیع نهاده منجر به تامین آن از بازار آزاد می‌شود که تلاش خواهد شد با پیگیری و نظارت بر روند تامین نهاده، نگرانی‌ مرغداران برای جوجه ریزی رفع شود.

وی همچنین میزان نیاز روزانه استان به تخم‌مرغ را ۳۰ تن برآورد کرد و گفت: در ماه‌های اخیر ۲ واحد تولیدی مرغ تخم‌گذار در چهارمحال و بختیاری به مجموع واحدهای تولیدی اضافه‌شده است که با توجه به تولید روزانه هفت تن تخم‌مرغ در این واحدها همچنان کمبودهای قابل‌توجهی در این زمینه وجود دارد.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید