Iranian Agriculture News Agency

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان چهارمحال و بختیاری:

مبارزه با آفت سن گندم در بیش از 16 هزار هکتار از اراضی چهارمحال و بختیاری

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان چهارمحال و بختیاری از مبارزه با آفت سن مادری گندم در سطح 16هزار و 124 هکتار ازمزارع این استان خبر داد.

مبارزه با آفت سن گندم در بیش از 16 هزار هکتار از اراضی چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرنگار ایانا در استان چهارمحال و بختیاری، فرشید شبانی در جلسه ستاد گیاهپزشکی استان با اشاره به روند کاهشی سطح خسارت سن غلات در استان گفت: روند آلودگی و سطح خسارت سن غلات در استان در مجموع کاهشی بوده است و درصد سن زدگی در غلات در حال نزول است.

وی با اشاره به اینکه شهرستان های لردگان و شهرکرد بیشترین سطح سن زدگی را دارند افزود :بهره برداران حتی الامکان در اراضی کم بازده خصوصا در دامنه ها کشت نکند و در صورت کشت با نظر کارشناسان سمپاشی علیه مراحل مختلف سن غلات صورت پذیرد.

شبانی به کمترین سطح آلودگی آفت سن دراستان  اشاره کرد و گفت :بازدیدهای مکرر و چندمرحله ای کارشناسان در طول سال ،رعایت زمان دقیق سمپاشی و عوامل اقلیمی باعث کنترل این آفت در شهرستان فارسان شده است.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان تصریح کرد :طرح مبارزه با جوندگان مضر درسطح 3 هزار و 800 هکتار از مزارع کشاورزی استن اجرا شد.

شبانی ابراز داشت :جوندگان مضر از جمله عوامل خسارت زای عمده محصولات کشاورزی محسوب می‌شوند که از جمله موش مغان ،موش ورامین موش کور و... است که هر ساله در مزارع و باغات استان باعث خسارت می‌شود.

وی به چالش ها مبارزه با آفات در مزارع استان اشاره کرد و گفت :خرده مالکی مزارع،افزایش قیمت سموم و هزینه های سمپاشی ،مزارع کم بازده و رها شده و تداوم خشکسالی از چالش های این بخش است.

ستاد گیاهپزشکی استان با حضور معاون بهبود تولیدات گیاهی ،معاون توسعه مدیریت و منابع ،مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی ،محقیقین بخش کشاورزی ،مدیران ستادی و کارشناسان در سالن جلسات شهدای سازمان جهاد کشاورزی استان برگزار شد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید