Iranian Agriculture News Agency

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری خبر داد:

آغاز توزیع ۸۰۰ هزار اصله نهال مثمر در چهارمحال و بختیاری

مدیر امور باغبانی سازمان جهادکشاورزی استان چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: در آستانه فرارسیدن فصل بهار، توزیع بیش از ۸۰۰ هزار اصله نهال مثمر هسته‌دار و دانه‌دار در استان آغاز شد.

آغاز توزیع ۸۰۰ هزار اصله نهال مثمر در چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرنگار ایانا در استان چهارمحال و بختیاری، ابراهیم شیرانی با اشاره به گرم شدن هوا در اسفندماه و آغاز زود هنگام کاشت نهال در استان افزود: از این تعداد اصله نهال، بیش از ۳۵۰ اصله در منطقه سودجان تولید شده است و برای کشت در باغات همان منطقه اختصاص یافته است.

به گفته وی، ۲۵۰ هزار اصله نهال نیز در هشت واحد مجوزدار نهالستان در استان تولید شده است که قابل کشت در شهرستان‌های چهارمحال و بختیاری را دارد.

شیرانی افزود: درختان قابل کشت و فروش در استان از نوع هسته‌دار شامل بادام، گردو، زردآلو، هلو و گیلاس و دانه‌دار شامل سیب، گلابی و به است، که تا اواسط فروردین‌ماه در استان کشت می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه چهارمحال و بختیاری، استان قرنطینه برای آفات و بیماری است، گفت: ورود نهال درختان دانه‌دار از خارج استان ممنوع است و باغداران باید از تولیدات داخل استان برای کشت استفاده کنند.

مدیرامور باغبانی جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری افزود:هم‌اکنون ۱۵ جایگاه برای فرش نهال با مجوز سازمان نظام مهندسی کشاورزی در استان مشخص شده است که باغداران موظفند، نهال‌های خود را از این جایگاه‌ها تهیه کنند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید