Iranian Agriculture News Agency

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری خبر داد:

وجود ۲ هزار و ۳۶۹ هکتار ذخیره گاه جنگلی در چهارمحال و بختیاری

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان چهارمحال و بختیاری بااشاره به افزایش دو برابری ذخیرگاه های جنگلی در استان ، از وجود دو هزار و 369 هکتار ذخیره‌گاه جنگلی در چهارمحال و بختیاری خبر داد.

وجود ۲ هزار و ۳۶۹ هکتار ذخیره گاه جنگلی در چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرنگار ایانا در استان چهارمحال و بختیاری، اسماعیل صالحی گفت: تا پایان سال گذشته تعداد ۹ ذخیره‌گاه جنگلی به مساحت ۸۴۹ هکتار در استان وجود داشت که با توسعه جنگلکاری امسال ۱۰ذخیره گاه جدید به مساحت یک‌هزار و ۵۲۰ هکتار به ذخیره‌گاه‌های استان افزوده شده است.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون ۱۹ ذخیرگاه جنگلی در استان به مساحت ۲ هزار و ۳۶۹ هکتار وجود دارد، گفت: گونه‌های این ذخیره‌گاه‌ها از جمله بنه، زبان گنجشگ، ارژن، بلوط، نارون و سماق ،ارس است.

به گفته وی، امسال ذخیره‌گاه میشان صالحات و کَره‌بس در خانمیرزا با گونه منحصر به فرد بادام، ذخیره‌گاه سنگ ویل در اردل با گونه داغ داغان، ذخیره‌گاه گراب بازفت، کراسپید، تنگه‌هونی و نازی در کوهرنگ و ذخیره‌گاه‌های سندگان، تنگه زندان و نارگیلی در استان مجموعه ذخیرهگاه‌های استان افزوده شده است.

به  گفته صالحی،ذخیره‌گاه جنگلی به قسمتی از جنگل گفته می‌شود که به دلیل داشتن گونه درختی و گیاهی نادر و یا در خطر انقراض، یا با داشتن رویشگاه خاص با سیم خاردار یا فنس محصور شده است تا از انقراض گونه و یا تخریب گونه جلوگیری شود.

وی اظهار داشت: این ذخیره‌گاه به منظور اجرای برنامه‌های حفاظتی ثبت می‌شوند تا مدیریت حفاظتی در این ذخیرگاه‌ها اعمال شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری گفت: امسال در سطح ۲ هزار و ۲۰۰ هکتار از سطح اراضی ملی استان برنامه توسعه طرح جنگل‌کاری اقتصادی با هدف توسعه و احیای جنگل و بهره‌برداری و تامین معیشت جوامع جنگل‌نشین در حال اجراست.

وی به اجرای طرح زراعت چوب در سطح ۵۵۰ هکتار از اراضی ملی استان اشاره کرد و گفت: طرح  زراعت چوب با توجه به اینکه واردات چوب از خارج کشور محدود و ممنوع شده و برداشت چوب از جنگل‌های شمال نیز ممنوع شده در حال اجراست.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید