Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری در گفتگو با ایانا:

تغییر کاربری تهدید جدی توسعه بخش کشاورزی و امنیت غذایی

رئیس سازمان جهاد کشاورزیچهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه تغییر کاربری در اراضی کشاورزی منجر به مرگ تدریجی کشاورزی و تهدید جدی امنیت غذایی می شود اظهار داشت :تغییر کاربری در اراضی کشاورزی سبب نابودی بخش اعظمی از زمین‌های کشاورزی شده و از دیدگاه امنیت غذایی، خودکفایی و اشتغال پایدار جامعه روستایی و اقتصادی بسیار حائز اهمیت است.

تغییر کاربری تهدید جدی توسعه بخش کشاورزی و امنیت غذایی

به گزارش خبرنگار ایانا در استان چهارمحال و بختیاری، عطاالله ابراهیمی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان در  جلسه حفظ کاربری و یکپارچه سازی اراضی که با حضور صفدر نیازی معاون حفظ کاربری و یکپارچگی اراضی کشور برگزار شد با اشاره به اینکه تغییر کاربری در اراضی کشاورزی منجر به  مرگ تدریجی کشاورزی و تهدید جدی امنیت غذایی می شود اظهار داشت :تغییر کاربری در اراضی کشاورزی سبب نابودی بخش اعظمی از زمین‌های کشاورزی شده و از دیدگاه امنیت غذایی، خودکفایی و اشتغال پایدار جامعه روستایی و اقتصادی بسیار حائز اهمیت است.

وی گفت :در بخش امور اراضی، تخصص و تعهد مهم‌ترین ویژگی نیروی انسانی است و با توجه به کاهش میزان آب و خاک مناسب برای کشاورزی، کارشناسان و مدیران بخش امور اراضی باید با دیدگاهی متفاوت و در راستای حفظ اراضی کشاورزی اقدامات خود را پیاده‌سازی کنند.

وی با بیان اینکه پایه امنیت غذایی کشور با حفاظت از اراضی کشاورزی تحقق می یابد افزود :تخریب، فرسایش و نابودی خاک یکی از چالش‌های جدی زیست محیطی و تهدیدی برای امنیت غذایی است که با اقدامات پیشگیرانه، حفاظتی و فرهنگ سازی امکان کنترل و مدیریت آن وجود دارد.

ابراهیمی با اشاره به اینکه طرح یکپارچگی سازی اراضی در 28 هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان پیاده سازی شده است بیان کرد :پایداری و تثبیت تولید در بخش کشاورزی در راستای دستیابی به امنیت غذایی از راهبردهای اصلی بخش کشاورزی است و با  یکپارچه سازی و جلوگیری از خرد شدن اراضی می توان در این مسیر گام های اساسی برداشت.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان تصریح کرد :یکپارچه سازی اراضی مانع از تغییر کاربری، افزایش بهره وری از آب و خاک و سایر منابع و جلوگیری از خرد شدن و رها شدن اراضی می شود و می توان گفت در نهایت تثبیت تولید کشاورزی را بدنبال خواهد داشت.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید