Iranian Agriculture News Agency

معاون بهبود تولیدات دامی خبر داد:

163 هزار رأس دام سبک و سنگین در چهارمحال و بختیاری هویت گذاری شد

معاون بهبود تولیدات دامی چهارمحال و بختیاری گفت: از سال ۹۷ تاکنون ۱۶۳ هزار راس دام سبک و سنگین در استان هویت‌گذاری شدند.

 163 هزار رأس دام سبک و سنگین در چهارمحال و بختیاری هویت گذاری شد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان چهارمحال و بختیاری، سام مردانی با بیان اینکه هویت گذاری دام سبک و سنگین از سال ۹۷ در دستور کار همه شهرستان‌ها و تشکل‌ها قرار گرفت، گفت: تاکنون ۱۶۳ هزار راس دام سبک و سنگین در استان هویت گذاری شدند که زین پس همه خدمات دامی بر اساس همین پلاک انجام می‌شود.

معاون بهبود تولیدات دامی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه در این روش پلاک ۱۶ رقمی روی گوش دام کوبیده و از این طریق کل اطلاعات دام در سامانه ثبت می‌شود، افزود: در گذشته هر اداره از جمله صندوق بیمه، دامپزشکی و اتحادیه عشایری یک پلاک جداگانه بر روی گوش می‌زدند اما اکنون تمام اطلاعات در یک پلاک تجمیع شده است.

مردانی با اشاره به اینکه هر ماه ۱۰ درصد از دام‌های سبک هویت گذاری می‌شوند، ادامه داد: این امر برای جلوگیری از قاچاق دام، شناسایی و جمع‌بندی دامداری‌ها در شهرستان و مناطق مختلف استان، سهولت در اصلاح نژاد، بیمه و امور دامپزشکی انجام می‌شود.

وی اظهار کرد: مجری این طرح نظام مهندسی می‌باشد که با هماهنگی جهاد کشاورزی و سایر تشکل‌های دامداران این فعالیت را ادامه می‌دهند لذا می‌طلبد همه تشکل‌ها در شهرستان نماینده‌هایی داشته باشند که اطلاعات این پلاک‌گذاری را در سامانه ثبت کنند.

مردانی در پایان گفت: دامداران در این طرح باید برای هر پلاک دام سبک ۴ هزار و ۵۰۰ و برای هر پلاک دام سنگین نیز ۸ هزار و ۵۰۰ را به عنوان دستمزد و هزینه پلاک‌گذاری پرداخت می‌کنند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید