Iranian Agriculture News Agency

مدیر صنایع تبدیلی چهارمحال و بختیاری خبرداد:

صادرات شیره خرما چهارمحال و بختیاری به کشور عراق

مدیر صنایع تبدیلی و تکمیلی جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: در سال جاری ۱۳۰تن شیره خرما تولیدشده در واحدهای تولیدی استان به کشور عراق صادر شده است.

صادرات شیره خرما چهارمحال و بختیاری به کشور عراق

به گزارش خبرنگار ایانا در استان چهارمحال و بختیاری، طهمورث فتاحی با اشاره به تولید یک هزار تن شیره در استان، اظهار داشت: ۲ واحد مستقر در گندمان و شهرک صنعتی بروجن با استفاده از آخرین فناوری‌های روز این میزان شیره را تولید کرده‌اند.

وی شیره خرما، انگور و رب انار را از محصولات تولیدی این واحدها برشمرد و افزود: بیشتر فعالیت این ۲ واحد در خصوص تولید شیره خرما است اما در کنار آن شیره انگور و رب انار نیز تولید می‌کنند.

مدیر صنایع تبدیلی و تکمیلی جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه مواد اولیه مورد نیاز این واحدها از استان‌های جنوبی مانند کرمان تامین می‌شود، خاطرنشان کرد: شیره تولیدی استان نیاز بازار داخلی و کارخانجات مواد غذایی را تامین و بخشی از آن به خارج از کشور صادر می‌شود.

فتاحی با اشاره به اینکه ۵۰ نفر به صورت مستقیم در این واحدها مشغول فعالیت هستند، بیان کرد: واحد مستقر در شهرک صنعتی بروجن علاوه بر اجرای طرح توسعه برای بسته‌بندی مدرن نیز درخواست داده که مورد موافقت واقع شده است.

وی با بیان اینکه برای تولید یک هزار تن شیره نزدیک به ۲ هزار و ۵۰۰ تن خرما مصرف شده است، خاطرنشان کرد: اینکه استان ما با وجود نداشتن هیچ نخلی سهم قابل توجهی در تولید شیره خرما دارد بسیار با اهمیت است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید