Iranian Agriculture News Agency

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان چهارمحال و بختیاری خبر داد:

توزیع بیش از 153 هزارتن نهاده دامی در چهارمحال و بختیاری

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان چهارمحال و بختیاری گفت: از اوایل سال جاری تا کنون 153 هزار و 633 تن انواع نهاده دامی از طریق سامانه بازارگاه بین تولید کنندگان دام و طیور استان توزیع شد.

توزیع بیش از 153 هزارتن نهاده دامی در چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرنگار ایانا در استان چهارمحال و بختیاری، عطاالله ابراهیمی در نشست کمیته راهبری توزیع و نظارت برنهاده های دامی استان چهارمحال و بختیاری  در خصوص میزان توزیع نهاده‌های دامی در استان، اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون 64 هزارو532 تن ذرت،بیش از 47 هزار تن سویا و 41 هزار تن جو از طریق این سامانه توزیع شده است.

 وی در خصوص نحوه توزیع نهاده‌های دامی در بین بهره برداران، اظهار کرد: وزارت صنعت، معدن و تجارت مسئولیت ثبت سفارش و واردات نهاده‌ها را برعهده دارد، پس از انجام امور گمرکی و ترخیص نهاده‌ها این اقلام در اختیار جهاد کشاورزی قرار گرفته و آن مقداری که از طریق سامانه بازارگاه تخصیص داده می شود  بین بهره برداران زیربخش دام و طیور توزیع می‌شود.

ابراهیمی با بیان اینکه مشکلی در تامین نهاده‌های دامی در چهارمحال و بختیاری وجود ندارد، گفت: با هماهنگی‌‌ها صورت گرفته بالغ بر 90درصد  از نهاده‌های مورد نیاز مرغداران تامین می‌شود، از بحران تامین نهاده‌ها عبور کرده و دیگر دغدغه‌ای به آن شکل در این زمینه  وجود ندارد.

وی با بیان اینکه با راه‌اندازی سامانه بازارگاه، سر و سامانی به حوزه توزیع  نهاده ها داده شده و مشکلات  نیز به تدریج رفع خواهد شد، بیان کرد: با اقدامات انجام شده در توزیع نهاده به مرغداران استان دغدغه تولید کنندگان استان رفع شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان به توزیع نهاده در قالب خوراک دام به دامداری صنعتی و سنتی استان خبر داد و گفت: بهبود وضعیت تولید خوراک دام در استان ضریب امنیت تولید در حوزه دامی را افزایش می‌دهد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید