Iranian Agriculture News Agency

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی چهار محال و بختیاری:

صنعت دامپروری، پویا و اشتغال‌زا است

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان چهار محال و بختیاری در نشست تعاملی با معاونت برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان گفت: بخش دامپروری با امنیت غذایی و سلامت جامعه گره خورده است بیش از 135 واحد نیمه فعال و غیر فعال در استان وجود دارد با اعطای تسهیلات به این واحد هاو بازگشت به چرخه تولید تحولی چشمگیر در اشتغال وافزایش بهره وری در این استان رقم خواهدخورد.

صنعت دامپروری، پویا و اشتغال‌زا است

به گزارش خبرنگار ایانا در استان چهارمحال و بختیاری، نشست تعاملی معاونت بهبود تولیدات دامی با معاونت برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان با محوریت بررسی سرمایه گذاری،اعطای تسهیلات ،توسعه و افزایش تولید در بخش دام طیور استان در دفتر معاونت بهبود تولیدات سازمان جهاد کشاورزی استان برگزار شد.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی در این نشست با اشاره به پایداری تولید در بخش دام طیور اظهار داشت :فعالیت های دامپروری به عنوان یکی از رشته فعالیتهای اصلی بخش  کشاورزی مانند دیگربخشهای کشاورزی، وابستگی شدیدی به اعتبارات و سرمایه گذاری دارد. کمبود سرمایه گذاری در این بخش، یکی از مهمترین محدودیت‌های دامپروری در استان است.

سام مردانی با اشاره به اینکه صنعت دامپروری، صنعتی پویا و اشتغال زاست افزود : بخش دامپروری با امنیت غذایی و سلامت جامعه گره خورده است بیش از 135 واحد نیمه فعال و غیر فعال در استان وجود دارد با اعطای تسهیلات به این واحد هاو بازگشت به چرخه تولید تحولی چشمگیر در اشتغال وافزایش بهره وری در این استان رقم خواهد خورد.

وی به نوسازی و بهسازی دامداری استان اشاره کرد و گفت: با اعطای تسهیلات کم بهره به دامداری های استان در راستای بهسازی و نوسازی اماکن دامی علاوه بر پیشگیری از بروز بیماری‌های مشترک دام و انسان، هزینه‌های تولید را کاهش داده و تولید محصولات دامی سالم و بهداشتی و ارگانیک افزایش می‌یابد.

در ادامه این نشست مدیر امور دام و مدیر طیور و زنبور عسل به ارائه مشکلات و راه حل در راستای سرمایه‌گذاری و توسعه این بخش پرداختند.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید