Iranian Agriculture News Agency

رئیس نظام دامپزشکی چهارمحال و بختیاری اعلام کرد:

واکسن مورد نیاز تب برفکی و آنفلوانزای طیور در چهارمحال و بختیاری تامین شد

رئیس نظام دامپزشکی چهارمحال و بختیاری گفت: واکسن مورد نیاز تب برفکی و آنفلوانزای طیور در استان تامین شده و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

واکسن مورد نیاز تب برفکی و آنفلوانزای طیور در چهارمحال و بختیاری تامین شد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان چهارمحال و بختیاری، رئیس نظام دامپزشکی چهارمحال و بختیاری گفت: ۵۰۰ ویال واکسن تب برفکی پسوک خریداری شده است که این میزان بیش از نیاز استان است

 مریم همت‌زاده  اظهار داشت: واکسن مورد نیاز تب برفکی و آنفلوانزای طیور در استان تامین شده و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

وی افزود: ۵۰۰ ویال واکسن تب برفکی پسوک خریداری شده است که این میزان بیش از نیاز استان است.

همت زاده با بیان اینکه خوشبختانه تاکنون موردی از آنفلوانزای طیور در استان گزارش نشده است اضافه کرد: ۲۰۰ ویال واکسن دوگانه نیوکاسل و آنفلوانزا نیز برای طیور در استان تامین شده که این میزان نیز مازاد بر نیاز استان است.

وی ادامه داد: ۲۲ مرکز مایه کوبی دام و دو مرکز مایه کوبی طیور در استان توزیع واکسن و انجام واکسیناسیون برای دام و طیور را بر عهده دارند.

همت‌زاده به ضرورت ضدعفونی جایگاه‌های ورودی و ماشین‌آلات در دامداری‌ها برای جلوگیری از شیوع تب برفکی اشاره و تصریح کرد: لازم است مرغداران به منظور جلوگیری از بروز و شیوع آنفلوانزا در واحد‌های خود نکات بهداشتی مانند جلوگیری از ورود افراد غیر مجاز و استفاده از حوضچه ضدعفونی ورودی را رعایت کنند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید