Iranian Agriculture News Agency

پلاک‎کوبی 20 هزار رأس دام سنگین در چهارمحال و بختیاری

مدیر اموردام سازمان جهاد کشاورزی استان چهارمحال و بختیاری گفت: از آغاز اجرای طرح هویت‎گذاری تاکنون حدود 20 هزار رأس دام سنگین پلاک‎کوبی شده است

پلاک‎کوبی 20 هزار رأس دام سنگین در چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرنگار ایانا در استان چهارمحال و بختیاری،مدیر امور دام جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری با تاکید بر تسریع در اجرای طرح هویت‌گذاری دام در استان گفت: تاکنون ۱۵۰ هزار راس دام سبک و سنگین در استان هویت‌گذاری شده است.

چنگیز خوشگوا افزود :از این تعداد ۱۳۰ هزار راس دام سبک و ۲۰ هزار راس دام سنگین در استان پلاک گذاری و در سامانه ثبت شده است.

وی گفت :از تعداد ۱۳۰ هزار راس دام سبک هویت‌دار شده، حدود ۲۰ هزار راس آن مربوط به دامداران عشایری است که پلاک‌گذاری شده و ۱۱۰هزار دام سبک هویت‌گذاری شده مربوط به دام ساکن است.

خوشگوا تصریح کرد :با توجه به اینکه هویت‌گذاری یا پلاک‌گذاری دام یکی از سیاست‌های اصلی وزارت جهادکشاورزی در سالجاری است، از این پس تمام خدمات وزارت جهادکشاروزی از جمله توزیع نهاده، دریافت تسهیلات و واکسیناسیون دام‌ها به شرط هویت‌دار کردن و پلاک‌گذاری دام‌ها ارائه می‌شود.

وی ادامه داد :دامداران باید با ارائه درخواست به یکی از کارگزاری‌ها(پیمانکاران) جهاد کشاورزی شهرستان محل مراجعه و با پرداخت هزینه‌های مربوطه نسبت به نصب پلاک گوش و هویت‌دار کردن دام‌های خود اقدام کنند.

مدیر امور سازمان جهاد کشاورزی استان یادآور شد :داشتن یک بانک اطلاعاتی دقیق و جامع برای آمارگیری جمعیت دامی کشور، اصلاح نژاد دام، واکسیناسیون، برنامه‌ریزی در خصوص میزان تولید گوشت قرمز و شیرخام، جلوگیری از قاچاق دام الزامی است و دامدارانی که اقدام به هویت گذاری دام نکند دامشان به عنوان دام قاچاق کشف و ضبط خواهد شد

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید