Iranian Agriculture News Agency

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری:

طرح پارسل بندی اراضی ملی چهار محال و بختیاری اجرا شد

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری، از اجرای طرح قطعه‌بندی حفاظتی اراضی ملی با اعتباری بیش از ۴۰ میلیارد در این استان خبر داد.

طرح پارسل بندی اراضی ملی چهار محال و بختیاری اجرا شد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان چهارمحال و بختیاری، سید اسماعیل صالحی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری گفت: طرح قطعه‌بندی حفاظتی اراضی (پارسل‌بندی) اراضی ملی استان امسال با اعتباری بیش از ۴۰ میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات طرح صیانت از جنگل‌ها و اعتبارات صندوق توسعه ملی با همکاری شرکت‌ها و تعاونی‌های فراگیر، بخش خصوصی فعال در حوزه منابع طبیعی اجرا شد.

او افزود: با اجرای این طرح زمینه افزایش ضریب حفاظت، افزایش بهره‌وری و بهبود کیفیت و کمیت اقدامات حفاظتی ساماندهی، ارتقا بهره‌وری نیرو‌های عملیاتی بخش حفاظت منابع طبیعی فراهم شد.

صالحی اضافه کرد: بخش حفاظت و حراست از عرصه‌های منابع طبیعی و محیط زیست در استان با کمبود نیرو مواجه است.

او اظهار داشت: هم‌اکنون به ازای هر شش هزار هکتار جنگل و یک نیروی قرقبان و ۳۰ هزار مرتع یک نیروی قرقبان در عرصه‌های منابع طبیعی استان فعال است که این میزان جوابگویی پوشش عرصه‌ها را نمی‌دهد.

صالحی گفت: به منظور افزایش برنامه حفاظتی در استان، عرصه‌های ملی، مستثنیات، طرح‌های مرتعداری و زمین‌های واگذار شده، تفکیک و طبقه‌بندی شده است تا بتوان برای عرصه‌های که متولی ندارند به ازای هر شش هزار هکتار جنگل و ۳۰ هزار مرتع یک نیروی قرقبان مستقر کرد.

او با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه بین بهره‌برداران محلی و مرتع داران ادامه داد: در این راستا از ظرفیت بهره‌برداران برای حفاظت از عرصه‌های تحت مدیریت خودشان استفاده می‌شود.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید