Iranian Agriculture News Agency

مشاور اتاق بازرگانی استان چهار محال و بختیاری:

اشتغال 9 هزار و 800 نفری در صنعت آبزی‌پروری چهارمحال و بختیاری

رییس کانون کارآفرینی چهارمحال و بختیاری به اشتغال ۹ هزار و ۸۰۰ نفر در صنعت آبزی‌پروری چهارمحال و بختیاری اشاره و تاکید کرد: از این تعداد ۲ هزار و ۳۰۰ نفر در بخش تولید و هفت هزار و ۵۰۰ نفر در زنجیره صنعت آبزی‌پروری استان فعالیت دارند.

اشتغال 9 هزار و 800 نفری در صنعت آبزی‌پروری چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرنگار ایانا در استان چهارمحال و بختیاری، امین مالکی مشاور اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی چهارمحال و بختیاری در بخش آبزیان و صنایع تبدیلی و تکمیلی با اشاره به فعالیت ۴۰۰ واحد صنعتی در حوزه آبزی‌پروری استان گفت: این استان ظرفیت ایجاد ۲۰۰ واحد صنعتی در حوزه آبزی‌پروری را دارد و این تعداد واحد می‌تواند به‌زودی به فاز تولید برسد.

وی با اشاره به تولید سالانه ۲۴ هزار تن ماهی سردابی در استان افزود: این استان ۳۰ واحد تولید بچه ماهی با ظرفیت سالانه ۴۰ میلیون قطعه بچهماهی و ۹ مرکز تولید ماهی زینتی با تولید ۴۰۰ هزار قطعه ماهی در سال دارد.

مالکی ظرفیت پرورش سالانه ۴۰ هزار تن ماهی در قفس را از پتانسیل‌های استان اعلام و تصریح کرد: این در حالی است که اکنون ۲۰۰ متقاضی و سرمایه‌گذار تنها سه هزار و ۴۰۰ تن ماهی در قفس یعنی ۸.۵ درصد ظرفیت تولید دارند.

مشاور اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی چهارمحال و بختیاری در بخش آبزیان و صنایع تبدیلی و تکمیلی اظهار داشت: برای پرورش ماهی در قفس۱۵۰ تا ۲۰۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری نیاز است اما برای تحقق این مهم ،  باید آیین‌نامه اجرایی پرورش ماهی در قفس و مدت تمدید قراردادهای از یک به پنج سال ارتقا یابد.

وی گفت: متاسفانه پرداخت تسهیلات برای پرورش ماهی در قفس به‌علت قراردادهای یک‌ساله ممکن نیست.

مالکی تاکید کرد: در نشست اخیر شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی چهارمحال و بختیاری قرار شد تا آیین‌نامه اجرایی پرورش ماهی در قفس اصلاح و در این استان فقط برای تولید ماهی سردآبی لحاظ شود.

وی یادآور شد: با توجه به ظرفیت بالای چهارمحال و بختیاری در حوزه شیلات و آبزیان ضرورت دارد تا مدیریت شیلات در این استان به اداره‌کل ارتقا یابد.

مالکی اظهار داشت: برگزاری کارگاه‌های آموزشی و پژوهشی برای پرورش‌دهندگان و فعالان حوزه شیلات و آبزیان چهارمحال و بختیاری براساس آخرین استانداردها و معیارهای علمی و تخصصی در دستور کار مسوولان دستگاه‌های اجرایی مرتبط قرار گیرد.

وی با اشاره به نگاه ضعیف به ظرفیت‌های چهارمحال و بختیاری در حوزه شیلات و آبزیان گفت: این استان اکنون به‌عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده خوراک آبزیان کشور مطرح است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید