Iranian Agriculture News Agency

راه‌اندازی مرکز تخصصی گیاهان دارویی،بادام و ماهیان سردابی در چهارمحال و بختیاری

مدیرکل فنی و حرفه‌ای چهارمحال و بختیاری در جلسه مشترک شورای گفت‌وگوی بخش خصوصی و دولت و شورای بخش کشاورزی گفت: مرکز تخصصی گیاهان دارویی سورشجان در شهرستان شهرکرد، بادام در شهرستان سامان و ماهیان سردابی در شهرستان اردل به‌زودی راه‌اندازی می‌شود.

 راه‌اندازی مرکز تخصصی گیاهان دارویی،بادام و ماهیان سردابی در چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرنگار ایانا در استان چهارمحال و بختیاری،فرانک کبیری به رتبه نخست تولید بادام استان در سطح کشور اشاره و تاکید کرد: متاسفانه به‌ علت نبود صنایع تبدیل و تکمیلی در استان محصول بادام این استان از سوی بازرگانان هندی خریداری و حداقل به سه برابر قیمت صادر می‌شود.

وی افزود: آموزش مهارتی استفاده از نهاده‌های کشاورزی، هرس، چگونگی مبارزه با آفات و بازاریابی محصول بادام برای برندسازی در دستور کار اداره‌کل فنی و حرفه‌ای قرار دارد.

کبیری تصریح کرد: برای توسعه کشت گیاهان دارویی آموزش کاشت، داشت، برداشت، فراوری، بازاریابی و جلوگیری از خام‌فروشی مورد توجه قرار می‌گیرد.

وی یادآور شد: برای حوزه ماهیان سردابی به پرورش ماهی، شناسایی بیماری‌ها و مبارزه با آن و همچنین تکثیر بچه ماهی توجه می‌شود.

کبیری اظهار کرد: مرکز گیاهان دارویی ۶۷ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال، مرکز بادام ۵۳ میلیارد و ۷۹۰ میلیون ریال و مرکز ماهیان سردابی ۵۵ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال اعتبار نیاز دارد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید