Iranian Agriculture News Agency

بازدید رئیس سازمان جهاد کشاورزی از کارخانه مالت سازی صنعتی چهارمحال و بختیاری

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان به همراه سرپرست اداره کل دامپزشکی استان،معاون بهبود تولیدات گیاهی، مدیر صنایع تبدیلی و تکمیلی و مدیر روابط عمومی سازمان از بزرگترین کارخانه مالت سازی صنعتی کشور واقع در شهر هفشجان بازدید کرد.

بازدید رئیس سازمان جهاد کشاورزی از کارخانه مالت سازی صنعتی چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرنگار ایانا در استان چهارمحال و بختیاری، محمد رستمی مدیرعامل کارخانه مالت سازی صنعتی استان در حاشیه بازدید رییس سازمان جهاد کشاورزی استان و هیئت همراه با اشاره به اتکا به دانش بومی و بهره گیری ار ظرفیت های  نهفته متخصصان داخلی  گفت:رمز موفقیت این کارخانه نگاه  به توانمندی های داخل کشور است که توانستیم واحدهای این کارخانه را به دست مهندسان و متخصصان ایرانی طراحی و راه اندازی کنیم.

مدیرعامل کارخانه مالت چهارمحال وبختیاری اظهار داشت : سالانه هشت هزار تن دانه جو به عنوان مواد خام مالت از روسیه وارد می کردیم، اما در سال ۱۳۹۵ از آلمان چهار تن بذر برای کشت وارد کشور شد که بذر در اراضی کشاورزی شهرضا و اطراف شهرکرد کشت شده است و در سال جاری با قرار داد منعقد شده با کشاورزان ۱۵ هزارتن جو خریداری می‌شود.

وی توضیح داد : نمونه هایی از جو کشت شده(مالتینگ)، برداشت و به دانشگاه مالت کشور آلمان ارسال شده است  که پس از بررسی مورد تایید قرار گفت؛ به گونه ای که کارشناسان اعلام کردند جو تولید شده با جو درجه یک کشور آلمان برابری می کند و بیانگر این است ایران می تواند به عنوان قطب تولید جو مالتینگ  مطرح شود.

محمد رستمی گفت: مالت در صنایع نوشابه سازی، تولید مواد غذایی از جمله، بیسکویت و شکلات و مراکز تهیه دارو های تقویتی کاربرد زیادی دارد.

 وی، از راه اندازی دهکده مالت در کشور خبر داد و افزود:با چشم انداز ده ساله و مطالعات انجام شده در صنعت مالت و استقرار ۵ طرح عملیاتی همگام افزایش تولید دانه مالت در کشور بتوانیم در ارز اوری،صادرات غیر نفتی و اشتغال زایی نقش مهمی را ایفا کنیم.

رستمی اظهار داشت: با توجه به اقلیم هوایی مناسب استان  و ایجاد صنایع تبدیلی و تکمیلی می تواند در جهت رفع نیازهای داخلی و همچنین پاسخ به نیازهای خارجی به منظور ارزآوری برای کشور حائز اهمیت باشد.

به گفته وی،  تمام ماشین آلات خط تولید مالت در کشور با دانش متخصصان داخلی ساخته شده است.

نخستین کارخانه مالت سازی صنعتی کشور در شهر هفشجان قرار دارد. هفشجان از توابع شهرستان شهرکرد، در فاصله ۱۵ کیلومتری شهرکرد مرکز استان چهارمحال و بختیاری قرار دارد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید