Iranian Agriculture News Agency

رییس سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری خبر داد:

تولید سالیانه یک میلیون و 490 هزارتن محصولات کشاورزی در چهارمحال و بختیاری

رییس سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: سالانه یک‌ میلیون و ۴۹۰ هزار تن انواع محصول در بخش کشاورزی این استان تولید می‌شود و ۲۹ درصد درآمد ناخالص استان به این حوزه اختصاص دارد.

تولید سالیانه یک میلیون و 490 هزارتن محصولات کشاورزی در چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرنگار ایانا در استان چهارمحال و بختیاری، عطاءالله ابراهیمی شامگاه یکشنبه در نشست مشترک کارگروه اشتغال و شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی چهارمحال و بختیاری با حضور معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تاکید کرد: تبدیل کشاورزی سنتی به دانش‌محور از مهم‌ترین برنامه‌های اولویت‌دار سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری به‌شمار می‌رود.

ابراهیمی به ظرفیت‌های خاص چهارمحال و بختیاری در بخش تولید بادام، آبزی‌پروری، هلو، قارچ خوراکی و گیاهان دارویی اشاره و تصریح کرد: این استان یک‌هزار و ۵۰۰ گونه گیاهی دارد که از این تعداد ۴۰۰ خاصیت دارویی دارد و ۴۰ گونه مختص استان است.

وی یادآور شد: هم‌اکنون ۱۰۰ طرح گلخانه‌ای در چهارمحال و بختیاری به ۲ هزار ۷۰۰ میلیارد ریال، ۱۲۵ طرح دام و طیور به ۲ هزار و ۲۱۰ میلیارد ریال و ۹۳ طرح گیاهان دارویی به ۱۸۶ میلیارد ریال تسهیلات نیاز دارد و طرح‌های آماده سرمایه‌گذاری در استان نیازمند پنج هزار و ۷۸۰ میلیارد ریال تسهیلات است.

ابراهیمی گفت: ۱۸طرح کشاورزی چهارمحال و بختیاری با زمینه ایجاد اشتغال برای چهار هزار نفر به تامین زیرساخت نیاز دارد و ۲۸ طرح تامین آب کشاورزی در استان نیازمند ۷۰۰ میلیارد ریال تسهیلات است.

وی افزود: چهار هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال طرح در حوزه کشاورزی چهارمحال و بختیاری به بانک‌های عامل استان ارسال شده است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید