Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری تأکید کرد:

تسریع در روند هویت گذاری دام در چهارمحال و بختیاری

رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری در کمیته راهبری توزیع و نظارت بر نهاده های دامی بر تسریع در روند هویت گذاری دام سبک و سنگین در چهارمحال و بختیاری تاکید کرد.

تسریع در روند هویت گذاری دام در چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرنگار ایانا در استان چهارمحال و بختیاری، جلسه کمیته راهبری توزیع و نظارت بر نهاده دامی به ریاست عطاءالله ابراهیمی و با حضور معاون بهبود تولیدات دامی، مدیرکل امور عشایر استان ،شرکت پشتیبانی امور دام، تعاون روستایی  ،مدیران دام وطیور،توسعه بازرگانی ،شیلات و آبزیان و کارشناسان مربوطه در سالن جلسات حوزه ریاست سازمان جهاد کشاورزی استان برگزار شد.

عطالله ابراهیمی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان با اشاره به روند توزیع نهاده های دامی در سامانه بازارگاه گفت :وجود سامانه ها باعث افزایش شفافیت و کنترل شده و توانسته نظارت بر تهیه و تامین نهاده ها را افزایش دهد و استفاده از آمارها و اطلاعات آن کمک می کند با پیش بینی دقیق تری ، برنامه ریزی انجام گیرد.

ابراهیمی با تاکید بر تسریع در روند هویت گذاری دام سبک و سنگین در استان تصریح کرد :هویت‌گذاری دام باید از سوی دامداران جدی گرفته شود، زیرا اختصاص نهاده به زودی بر اساس این طرح اجرا می‌شود.

وی گفت: در بخش طیور گوشتی، تخمگذار، مادر گوشتی و اجداد به‌صورت سیستمی و اتوماتیک و از طریق لینک شدن به سامانه بازارگاه بر اساس جوجه ریزی تعیین سهمیه و نهاده موردنیاز تخصیص و توزیع می‌شود و مستقیماً به بهره‌بردار تحویل می‌شود، برای دام نیز همین شیوه به زودی اجرا می‌شود.

وی با اشاره به توزیع نهاده های دامی از قبیل جو ،ذرت و سویا بین دامداران استان گفت :پیاده سازی فرآیند توزیع در راستای توزیع عادلانه سهمیه شهرستانی در حوزه دام، ماکیان و کارخانجات خوراک دام ، تولید خوراک آبزیان در دستور کار معاونت بهبود تولیدات دامی قرار گیرد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید