Iranian Agriculture News Agency

تشکیل نخستین شرکت تعاونی دام سبک در شهرستان سامان

جلسه هم اندیشی جهت تشکیل شرکت تعاونی دامداری دام سبک با مشارکت اداره تعاون روستایی و جهاد کشاورزی شهرستان سامان و تعدادی از دامداران در محل حسینیه ارشاد سامان برگزار شد.

تشکیل نخستین شرکت تعاونی دام سبک در شهرستان سامان

به گزارش خبرنگار ایانا در استان چهارمحال و بختیاری، جلسه هم اندیشی جهت تشکیل شرکت تعاونی دامداری دام سبک و همچنین برگزاری کلاس توجیهی PRI با مشارکت اداره تعاون روستایی با حضور آقای کوچکی و آقای پور بصیرت از اداره تعاون روستایی شهرستان شهرکرد و مهندس احمدزاده مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سامان و تعدادی از دامداران  در محل حسینیه ارشاد سامان برگزار شد.

احمد زاده گفت: از عوامل موثر بر تشکیل تعاونی های بخش کشاورزی مشارکت اقتصادی و اجتماعی و ایجاد انگیزه در افراد برای تمایل به انجام کارهای گروهی و هدفمند است.

وی تصریح کرد:  هدف از تشکیل تعاونی دام سبک در شهرستان سامان را حمایت از دامداران و ورود دانش و روش های جدید تولید در میان دامداران و افزایش بهره وری تولید و توزیع بهینه نهاده ها  در این بخش عنوان کرد.

مدیر جهاد کشاورزی سامان در پایان افزود:از آنجا که شرکت های تعاونی به صورت نامحدود و برای تامین نیازهای یک قشر و یا منطقه خاص راه اندازی می شود و این کار به صورت تشریک مساعی و بدون  عضویت ارگان ها و شرکت های دولتی و اعضا دولتی باید شکل بگیرد، عمدتا شرکایی که شرکت تعاونی دامداری را، راه اندازی می کنند به دنبال بهبود معیشت و شرایط اشتغال و وضعیت رفاه اجتماعی روستا و یا شهرستان خودشان هستند.

 

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید