Iranian Agriculture News Agency

در پی ورود نفت به اراضی کشاورزی و مزارع پرورش ماهی:

ارزیابی خسارت وارده به بخش کشاورزی زمانبر است

رییس سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری نیز گفت: تیم‌های ارزیاب جهادکشاورزی از جمله مدیریت بحران، مدیریت باغبانی و شیلات به منطقه اعزام شده‌اند ولی بررسی و ارزیابی میزان دقیق خسارت در این حوزه زمان‌بر خواهد بود.

ارزیابی خسارت وارده به بخش کشاورزی زمانبر است

به گزارش خبرنگار ایانا در استان چهارمحال و بختیاری، عطاءالله ابراهیمی افزود: با توجه به نفوذ نفت در خاک، اراضی و آب کشاورزی و  اثرگذاری آن در بخش دام، زنبور عسل و شیلات، برآورد خسارت به زمان زیادی نیاز دارد.

به گفته وی، ممکن است خسارت وارد شده به حوزه کشاورزی، دامداری، باغ‌داری و سایر زیر حوزه‌های کشاورزی این منطقه در سالجاری و یا چند سال آینده نمایان شود.

رییس سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: در این منطقه ۲۱۰ هکتار زراعت آبی در دست انجام است که بیشترین میزان زراعت این منطقه اختصاص به شالیکاری دارد، همچنین ۲۰۰ هکتار باغ و یک واحد گلخانه با ۶ جریب مساحت و ۵۷ مزرعه پرورش ماهی در این منطقه وجود دارد که مستندات موجود به مدیریت بحران ارائه شده است.

وی به غیر فعال بودن ۵۷ مزرعه پرورش ماهی با ظرفیت ۲هزار تن  در این منطقه از رفن تا سرخون اشاره کرد و گفت: نشت نفت به چشمه‌ و رودخانه‌ سرخون در سال‌های گذشته، موجب آلودگی نفتی و تعطیلی مزارع شیلات در این بخش شده است.

ابراهیمی با تاکید بر اینکه نشت نفت در رودخانه، اراضی کشاورزی و چشمه‌ها به‌علت شکستگی، تبعات و خسارت‌های فراوانی خواهد داشت، گفت: کشاورزان این منطقه اقدام به کشت گندم و جو پاییزه کرده بودند، که برآورد خسارت حوزه کشاورزی و باغی آغاز شده است.

به گفته وی، هم‌اکنون یک لایه نازک نفت در روی سطح آب رودخانه وجود دارد.

وی اظهار داشت: از روز یکشنبه ۲۳آذرماه به پنج مزرعه پرورش ماهی در پشت سد کارون۴ نیز اخطاریه و هشدار در خصوص تخلیه مزارع داده شده است و این مزارع ظرفیت تولید۲ هزار تن ماهی در سال را دارند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید