Iranian Agriculture News Agency

شکستگی خطوط انتقال نفت منطقه سرخون:

طلای سیاه، روزگار محیط زیست و مردم را تیره کرد

شکستگی لوله نفت در منطقه میانکوه چهارمحال و بختیاری گویا تمامی ندارد و دوباره این طلای سیاه، امروز در منطقه میانکوه جاری شد.

طلای سیاه، روزگار محیط زیست و مردم  را تیره کرد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان چهارمحال و بختیاری، سرپرست اداره‌کل مدیریت بحران استانداری چهارمحال و بختیاری گفت: خط انتقال نفت مارون که از منطقه میانکوه شهرستان اردل عبور می‌کند روز یکشنبه دچار شکستگی شده است.

خسرو کیانی افزود: شرکت پخش فرآورده‌های نفتی در حال بررسی مکان و جزییات دقیق این حادثه است و به زودی این موضوع اطلاع‌رسانی می‌شود.

سرپرست اداره‌کل مدیریت بحران استانداری چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: قرار گرفتن چهارمحال و بختیاری در مسیر خط انتقال نفت مارون به اصفهان، سال‌هاست که مردم منطقه میانکوه به ویژه شهر سرخون شهرستان اردل این استان را با مشکلاتی روبرو کرده است.

وی افزود: سرخون مرکز بخش میانکوه از بخش‌های شهرستان اردل است که تا شهرکرد مرکز استان چهارمحال و بختیاری ۱۵۰ کیلومتر و تا اردل مرکز شهرستان ۸۰ کیلمتر فاصله دارد. پیش از این حادثه چندین بار است که با شکستگی لوله نفت و نشست نفت به زمین‌های اطراف و چشمه‌های پرآب منطقه مشکلاتی را در خصوص فعالیت‌های کشاورزی، شیلات و معیشت این منطقه ایجاد کرده است.

گفتنی است؛ بررسی‌های اداره‌کل محیط زیست چهارمحال و بختیاری حاکی از آن است که در اواسط دهه ۶۰ خط لوله انتقال نفت خام مارون به اصفهان دچار شکستگی می‌شود و در پی آن نفت به آرامی در منابع آب و خاک این منطقه نشست می‌کند.

اکنون پس از گذشت چند دهه از بروز آلودگی نفتی در آب و خاک این منطقه و با وجود انجام برخی اقدامات مقطعی، هنوز اقدام مؤثری که منجر به نشت‌یابی و جلوگیری از نشست نفت خام به اراضی این منطقه که اثرات مخرب زیست محیطی بسیاری به همراه داشته، انجام نشده است

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید