Iranian Agriculture News Agency

تا پایان سال جاری:

مساحت گلخانه ای شهرستان بروجن به ۱۷ هکتار می رسد

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان بروجن گفت :هم اکنون پنج هکتار گلخانه سبزی و صیفی و محصولات زینتی در شهرستان وجود دارد که این سطح تا پایان سال به بیش از ۱۷ هکتار خواهد رسید.

مساحت گلخانه ای شهرستان بروجن به ۱۷ هکتار می رسد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان چهارمحال و بختیاری، سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان بروجن با اشاره به افزایش متقاضیان احداث گلخانه، گفت: ۱۲ هکتار فضای گلخانه‌ای تا پایان سالجاری در این شهرستان تکمیل و به بهره برداری می‌رسد.

 شهریار بابادی افزود: هم اکنون پنج هکتار گلخانه سبزی و صیفی و محصولات زینتی در شهرستان وجود دارد که این سطح تا پایان سال به بیش از ۱۷ هکتار خواهد رسید.

بابادی اضافه کرد: سالانه ۴۷۰ تن محصولات صیفی شامل خیار، گوجه و توت فرنگی و سه میلیون و ۱۲۰ هزار گل رز شاخه بریده از ۱۳ واحد گلخانه برداشت و روانه بازار مصرف داخل و کشورهای آسیای میانه و روسیه می‌شود.

او با اشاره به افزایش متقاضیان احداث گلخانه در شهرستان بروجن ادامه داد: ۱۲ هکتار فضای گلخانه‌ای دیگر تا پایان امسال تکمیل و به بهره‌برداری می‌رسد.

بابادی از پرداخت تسهیلات تا سقف پنج میلیارد ریال به ازای هر هکتار گلخانه خبر داد و بیان کرد: با بهره برداری از گلخانه‌های جدید، برداشت محصولات صیفی و زینتی تا دو برابر افزایش خواهد یافت.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید