Iranian Agriculture News Agency

توسعه زراعت چوب در شهرستان فارسان

رئیس جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: زراعت چوب از ظرفیت های قابل توسعه در شهرستان فارسان است که باید مورد توجه بیشتر قرار گیرد.

توسعه زراعت چوب در شهرستان فارسان

به گزارش خبرنگار ایانا در استان چهارمحال و بختیاری، عطا الله ابراهیمی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه حفاظت از خاک از اهمیت زیادی برخورداراست، افزود: خاک یک منبع زنده است که بیش از ۲۵ درصد از تنوع زیستی را در خود جای داده و حدود ۹۰ درصد موجودات زنده، بخشی از چرخه حیات خود را در خاک می‌گذرانند بنابراین حفاظت از آن اهمیت زیادی برخوردار است.

ابراهیمی ادامه داد: با بررسی آمارها در سطح کشور ۱۸ میلیون هکتار اراضی زراعی وجود دارد که تا سه دهه قبل متوسط سرانه خاک برای هر نفر در کشور حدود پنج هزار و ۴۸۰ مترمربع اما در حال حاضر به یک هزار و ۸۹۰ مترمربع رسیده است که بیانگر تلاش مضاعف در حفاظت کمی و کیفی خاک در راستای امنیت غذایی جامعه است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان با اشاره به توسعه کشت حفاظتی در استان گفت: کشاورزی حفاظتی در دستور کار مدیران جهاد کشاورزی شهرستان‌ها قرار گیرد و با کشاورزی حفاظتی افزایش بهره وری و پایداری تولید در بخش کشاورزی رقم خواهد خورد.

ابراهیمی به زراعت چوب در شهرستان فارسان اشاره کرد و افزود: شهرستان فارسان با توجه به ویژگی‌های اقلیمی یکی از مناطق مستعد زراعت چوب در استان است و لازم است مردم، جوامع محلی و سرمایه‌گذاران برای توسعه این زراعت، ترغیب و تشویق شوند تا هم صنعت چوب و هم صنایع وابسته به آن تقویت شده و زمینه اشتغالزایی بیشتر نیز فراهم شود.

وی بیان کرد: حفظ کاربری اراضی، پهنه بندی، توسعه پایدار تولیدات دامی و رفع تداخلات اراضی شهرستان فارسان از اولویت‌های بخش کشاورزی در این شهرستان است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید