Iranian Agriculture News Agency

آغاز کشت گیاهان دارویی در ۲۵۰۰ هکتار از مراتع چهارمحال و بختیاری

معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال وبختیاری با اشاره به اهمیت کشت گیاهان دارویی از آغاز عملیات کشت گیاهان دارویی در ۲ هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی مراتع استان خبر داد.

 آغاز کشت گیاهان دارویی در ۲۵۰۰ هکتار از مراتع چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرنگار ایانا در استان چهارمحال و بختیاری، هومان خاکپور معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال وبختیاری گفت: با آغاز بارش‌های پاییزی، عملیات کاشت گیاهان دارویی خوراکی شامل کلوس، باریجه و آنغوزه در استان آغاز شده است و بذر این گیاهان را اداره کل منابع طبیعی در اختیار بهره‌برداران و مرتع‌داران قرار می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه طرح کشت گیاهان دارویی با مشارکت مرتع‌داران و در قالب طرح‌های مرتع‌داری اجرا می‌شود، گفت: این طرح‌ها در راستای اقتصادی کردن مراتع و بهبود معیشت بهره‌برداران و جوامع محلی از چهار سال گذشته اجرایی شده است.

به گفته وی، در این مدت چهار هزار و ۹۴۳ هکتار از اراضی ملی و مستثنیات استان برای کشت گیاهان دارویی و خوراکی اختصاص داده شده است.

خاکپور از آغاز اجرای طرح‌های بیولوژیک توسعه و احیای مراتع استان در پنج هزار هکتار از اراضی استان از اول آذرماه سالجاری خبر داد و گفت: برای اجرای این طرح‌ها ۴۵ میلیارد ریال از محل صندوق توسعه ملی اختصاص داده شده است.

وی افزود: عملیات بیولوژیک و همچنین کشت گیاهان دارویی در سال گذشته تنها در ۲ هزار و ۵۰۰ هکتار اراضی استان اجرا شد.

معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری افزود: امسال طرح جنگل‌کاری نیز در چهار هزار هکتار از جنگل‌های استان اجرا می‌شود که از این  میزان ۲ هزار و ۲۰۰ هکتار جنگل‌کاری اقتصادی با مشارکت مردم، ۵۵۰ هکتار زراعت چوب با مشارکت مردم و یکهزار و ۲۰۰ هکتار جنگل‌کاری از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی اجرا می‌شود.

وی افزود: برای اجرای این طرح نیز ۲۵ میلیاردریال اعتبار از محل صندوق توسعه ملی اختصاص داده شده است. 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید