Iranian Agriculture News Agency

نیمی از اراضی زراعی چهارمحال و بختیاری تحت بیمه محصولات کشاورزی قرار گرفت

سرپرست گروه خدمات بیمه ای محصولات کشاورزی بانک کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: در سال زراعی جدید ۵۰ درصد از سطح زیر کشت محصولات کشاورزی استان زیرپوشش بیمه قرار گرفته است.

نیمی از اراضی زراعی چهارمحال و بختیاری تحت بیمه محصولات کشاورزی قرار گرفت

به گزارش خبرنگار ایانا در استان چهارمحال و بختیاری، احمد کریمزاده در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه بیمه محصولات زراعی و باغی استان آغاز شده است، افزود: بر اساس زمان‌بندی در بخش زراعت ،کشاورزان تا پایان آذرماه و باغکاران تا پایان دی‌ماه فرصت دارند نسبت به بیمه محصولات خود اقدام کنند.

وی اظهار داشت: در حوزه بیمه دام، طیور، آبزیان و زنبورعسل محدودیت زمانی وجود ندارد و در طول سال امکان بیمه برای محصولات وجود دارد.

وی با اشاره به شیوع ویروس کرونا و منع تردد رفت و آمد و کاهش مراجعه کشاورزان و دامداران به شرکت‌های خدمات بیمه ای گفت: خدمات بیمه در بخش کشاورزی به صورت غیر حضوری انجام شده است.

سرپرست گروه  خدمات بیمه ای محصولات کشاورزی بانک کشاورزی چهارمحال و بختیاری، با اشاره به اینکه هر ساله محصولات کشاورزی بر اثر حوادث طبیعی، سرمازدگی و بارندگی، یخ بندان خشکسالی بارش تگرگ  ،زلزله محصولات کشاورزی مورد تهدید قرار می‌گیرند، گفت:  این حمایت ها در راستای حمایت از تولید کنندگان است که از چرخه تولید خارج نشوند و مورد حمایت بیمه‌ای قرار ‌گیرند.

وی گفت: در سال‌ زراعی گذشته در بخش زراعت و باغبانی ۸۰ درصد سطح زیر کشت زراعی و باغی استان که شرایط بیمه پذیری را داشتند، زیرپوشش بیمه کشاورزی قرار گرفتند.

کریمزاده افزود: هم اکنون از مجموعه ۴۰ هزار باغ استان تنها ۱۹ هزار هکتار در استان شرایط بیمه‌پذیری دارند.

سرپرست گروه خدمات بیمه‌ای بانک کشاورزی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه بیمه دام، طیور، آبزیان و زنبور عسل اجباری است، گفت: سال گذشته ۱۳ میلیون قطعه طیور در استان زیرپوشش  بیمه پایه قرار گرفتند.

 وی گفت: در سال زراعی گذشته حدود ۸۰۰ میلیارد ریال  غرامت به کشاورزان چهارمحال و بختیاری پرداخت شده است.

کریمزاده گفت: از این میزان ۴۰۰میلیارد ریال در حوزه زراعت و ۴۰۰ میلیارد ریال در حوزه باغبانی بوده است که امسال به دلیل منع رفت و آمد و به خاطر کاهش رفت و آمد کشاورزان به شرکت حق بیمه، از محل طلبی که دارند نسبت به صدور بیمه نامه اقدام می‌شود.

وی افزود: در سال زراعی جدید ۱۶۰ میلیارد ریال در قالب تهاتر پرداخت شده است و مابقی در این هفته پرداخت می‌شود.

به گفته وی، امسال بحث بیمه دام صنعتی و بیمه پایه تا ۸۰ درصد ارزش دام در قالب بیمه به دامدار صنعتی خسارت پرداخت می‌شود.

کریمزاده گفت: در حوزه بیمه دام آمیخته نیز که تحت پوشش بیمه پایه باشد در هر اثر هر عامل تلف شود، صندوق بیمه غرامت را پرداخت می‌کند. 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید