Iranian Agriculture News Agency

سرانه تولید محصولات دامی چهارمحال و بختیاری از متوسط کشور بالاتر است

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری با اشاره روند رو به رشد توسعه و اصلاح نژاد در واحدهای دامپروری و طیور در این استان گفت: سرانه تولید گوشت قرمز، سفید و محصولات آبزی پروری از متوسط کشور بالاتر است.

سرانه تولید محصولات دامی چهارمحال و بختیاری از متوسط کشور بالاتر است

به گزارش خبرنگار ایانا در استان چهارمحال و بختیاری،سام مردانی  با اشاره به تولید سالانه ۳۱۹ هزار تن محصولات دام و طیور در این استان اظهار داشت: این استان با تولید سالانه بیش از ۲۹ هزار تن گوشت مرغ در۲۱۳ واحد پرورش مرغ گوشتی با ظرفیت هر دوره چهار میلیون و ۶۰۰ قطعه،مازاد تولید را به استان‌های همجوار ارسال می‌کند.‌

وی با بیان اینکه این استان اکنون رتبه دوم سرانه شیرخام در کشور را دارد، تصریح کرد: چهارمحال و بختیاری سالانه ۲۵۶ هزار تن شیر تولید می‌کند که این میزان تولید از سرانه مصرف استان بیشتر است.

مردانی با اشاره به تولید سالانه ۲ هزار و ۹۰۰ تن محصول عسل در استان افزود: : ۳۰۶ هزار کلنی زنبور عسل در استان دارای شناسنامه است.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: در حال حاضر ۶واحد مرغ تخم‌گذار نیز با ظرفیت ۲۱۲ هزار قطعه مرغ تخم‌گذار و تولید سالانه چهار هزار و ۲۰۰ تن تخم مرغ در استان فعال است که بخشی از نیاز تخم مرغ استانهای همجوار را نیز تامین میکنند.

به گفته وی ، این استان با تولید سالیانه ۲۴ هزار تن ماهی قزل‌آلا رنگین کمانی رتبه نخست تولید ماهی سردابی کشور را دارد که استعداد و ظرفیت افزایش  تولید نیز وجود دارد.

مردانی با اشاره به پرورش بیش از ۲میلیون و ۷۰۰ هزار راس دام سبک و سنگین در بخش عشایری،روستایی و صنعتی این استان افزود:سالانه حدود ۲۶ هزار تن گوشت قرمز در این خطه تولید و روانه بازار مصرف می‌شود.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: هم‌اکنون حدود ۲۱ درصد از تولید محصولات کشاورزی این استان به بخش دام ، طیور، زنبور عسل و شیلات اختصاص دارد که بیش از  ۳۴درصد از درآمد بخش کشاورزی این استان نیز در بخش دام، طیور، شیلات آبزیان و عسل بدست می‌آید.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید